"Rövid tájékoztatást adtam a delegációknak arról, hogy a kormánnyal miről tudtunk megállapodni, beszámoltam nekik arról, hogy a kabinet és a főváros között akarategyezőség van, és várhatóan szeptemberig döntés születhet a BKV finanszírozásáról" - mondta a megbeszéléseket követő sajtótájékoztatón Tarlós István. A főpolgármester hozzátette, hogy a megbeszéléseken szó esett arról: egy ekkora város tömegközlekedésének működtetéséhez pénzre van szükség, ezért gondoskodni kell a dugódíj behelyettesíthetőségéről.

"Ezt a közigazgatás berkein belül szeretnénk megoldani, nem pedig a lakosságot vagy az üzleti szférát megterhelve, vagyis nem új adó bevezetését" - hangsúlyozta a főpolgármester. Tarlós István úgy vélte, a forrásmegosztás módosítása jöhet szóba, az elektronikus jegyrendszer bevezetése, de nem zárható ki a (lakosságot nem terhelő) közművezeték-adó vagy a parkolási bevételek fővároshoz rendelése.

A főpolgármester azt mondta, a delegáció tetszését elnyerte, hogy Budapest strukturális átalakításokat vezetett be, és a közösségi közlekedésben szétválasztotta a megrendelői és szolgáltatói szerepeket, és az is, hogy ezzel az új városvezetés 6 milliárdos megtakarítást ért el. A küldöttség tagjai azzal is egyetértettek, hogy az állam csak olyan mértékben vonulhat ki a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, amilyen mértékben tűnnek el a lyukak a BKV költségvetéséből. A főváros beszámolt arról is, hogy a BKV hitelének egy részét 2015-ig refinanszírozni kell.

Tarlós István hozzátette, az IMF és az EU delegációja "érdeklődéssel hallgatta", milyen állapotú járműállományt kellett átvennie az új vezetésnek, és meglepve hallgatták, hogy Budapesten ötvenéves HÉV-ek és átlag csaknem húszéves buszok közlekednek. "Megértették, hogy ezek cseréje hihetetlen terhet jelentene a városnak" - hangsúlyozta. Kérdésre válaszolva ezzel kapcsolatban azt is elmondta, hogy a járműcserénél mindenképpen tekintettel lesznek a hazai gyártói kapacitásokra.

A főpolgármester közölte: a dugódíj bevezetésére Budapest haladékot kérne, ez ügyben a Nemzetgazdasági Minisztériummal közösen hamarosan hivatalosan is megkeresik Brüsszelt. Tarlós István úgy fogalmazott: "a Fidesz megmentette a várost a dugódíjtól", de azért még harcolni kell, hogy ez ne járjon a városra nézve hátrányos következményekkel, többek között azért, hogy ne vesszen el a 4-es metró uniós támogatása. Tarlós István kérte a delegáció támogatását, hogy a dugódíj 2013-as bevezetése alól haladékot kaphasson a főváros, vagy töröljék e kitételt a metró támogatási szerződéséből. Kérdésre válaszolva a főpolgármester azt mondta: optimista e tekintetben.