Új Duna-híd épül - ez lesz a neve

A magyar-szlovák közös beruházásban a kivitelezés utolsó szakaszában járó új komáromi Duna-híd a kétoldalú munkacsoport javaslata szerint a Monostori híd nevet kapja - közölte Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szombaton az MTI-vel.
Domokos László, 2020. május 23. szombat, 08:09
Fotó: NIF

A névválasztást az indokolja, hogy a híd Duna jobb partjára eső vége Komárom Koppánymonostor városrészében található. Az elnevezés mellett szól, hogy az átkelő közelében áll a komáromi erődrendszer részét képező Monostori erőd, Közép-Európa legnagyobb újkori erődje. Előzményei a messzi régmúltba nyúlnak vissza, a Római Birodalom idején Pannónia provincia egyik legjelentősebb központja volt Brigetio, a katonai tábor és polgárváros kelta eredetű neve várat, erődöt jelent.

A Monostori híd (szlovák változatban Most Mono¹tor) nevet a Földrajzinév-bizottság első helyen javasolta, véglegesítéséről is ez a testület dönthet, a kezdeményezést a szlovák fél támogatta - tette hozzá Mosóczi László.

Az új Duna-híd kivitelezése a befejezéséhez közeledik, a közelmúltban sikeresen zajlott le a terhelési próbája. A napokban elkészül az aszfaltburkolat, folytatódik a közvilágítási oszlopok, korlátok elhelyezése, a híd monitoring és riasztó rendszerének telepítése, a lámpák, hajózási jelzések felszerelése.

Az új Duna-híd munkálatai a tervek szerint a nyár végéig lezárulnak. A híd közel 100 kilométeren hiányzó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát.

A magyar-szlovák közlekedési kapcsolatok folyamatosan bővülnek, 2020 végén a két főváros között létrejött a teljes értékű autópályás összeköttetés. Az M30 folyamatban lévő kivitelezésével Budapesttől Miskolcon át Kassáig végig sztrádán autózhatunk majd - hangsúlyozta az államtitkár.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.05.23 14:56

@Fricibacsi3 "Bezzeg Szlovákiából ide járnak dolgozni?
NAhát?":
------
hogy írtam, a határmentén igen. De ettől ne legyen ejakulációnk, mert akinek mégis van ott munkahelye, az jobban keres. Forintosítva.
Adok konkrét példát: Hajógyár, hegesztő 10-12 eur/óra. Nálunk legjobb esetben 1800 huf, vagyis 5 eur. Öt euro. Igen, jól érted.
A 2 Komáromban és környékén ez a helyzet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.05.23 12:56

@europeer:
"ÁÁ, ez pont fordítva van. Komáromtól Mórig tele vagyunk Szlovákiából érkező magyar melósokkal."

Jól értem? Bezzeg Szlovákiából ide járnak dolgozni?
NAhát?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.05.23 09:28

Ez a híd lehetővé teszi a gazdaság emelkedését, és a Komárom egységét erősíti. Slota ettől fosott igazán.
Azért nem fejlesztették Szlovákia magyar határ felőli részét, mert ettől fázott a mindenkori szlovák kormány.
Az EU tette lehetővé, hogy ez is megépüljön, s a két ország lakossága közelebb kerüljön egymáshoz. Ez a szlovák fosás.
A komáromi, komárnói fejlesztések többsége magyar. Sorra veszik a magyarok, magyar cégek az ottani épületeket és beruháznak. A hidat is mi építettük.
Összenő ami összetartozik. Újabb híd a kettészakított városban. Ettől rettegnek Slotáék. De ahogy látom, Igor sem az igazi. Jónak tűnt a kampányban, kedvelték is a kinti magyarok,de már mutogatja a foga fehérjét a Matics. Igor és Matics.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.05.23 09:19

@Archer58 "Ezen a hídon nem a migráncsok jönnek, hanem a magyarok járnak át dolgozni Szlovákiába."
-------------
ÁÁ, ez pont fordítva van. Komáromtól Mórig tele vagyunk Szlovákiából érkező magyar melósokkal.
Egy ismerősöm Komarno-ban, az Erzsébet-híd közelében lakik, és hajnalban a buszforgalomra kel. Nem most a járvány idején, hanem előtte. Egyszer megszámolt, 82, nyolcvankét busz jött át a hídon. És ez csak egy szak.
Az új híd a teherforgalom miatt épült, ugyanis 3,5 tonnánál nehezebb csak külön engedéllyel mehetett át.
Persze, mennek át dolgozni oda magyarok is, de nem szervezetten, buszokkal, hanem egyénileg, esetleg pár fős brigádok. Nincs nagyon ott meló, azért járnak ők ide. Tömegével nem tudnak ott dolgozni, Pozsony felé meg hosszabb az út, és ott szívóznak is velük a szlovákok. Ők állítják, nem én.
Ott több lenne a fizetésük, de nem akarnak a szlovákok között dolgozni.
Ez van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kakambuki, 2020.05.23 08:55

Csak szólok! Nem megépül a híd, hanem már megépült, vagyis készen van! Ja és nem ez lesz a neve vagyis Mono1tor, hanem Monostori híd!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html