A térségben tartózkodó hajók 1 percen belül - megkezdték a vízbe esett utasok kimentését, a Halászbástya és Hullám motoros két-két bajbajutott életét mentette meg - idézi a közleményt a portál.

A körülbelül 4 km hosszú belvárosi Duna-szakaszon átlagosan 70 db 30-135 m között hosszúságú hajó közlekedik esti, éjszakai órákban egyidejűleg (esetenként ezek között nagyméretű tolt kötelékek is megjelennek több ezer tonnás terheléssel), és ez a hajószám már elegendően magas ahhoz, hogy a hajók vezetőitől a hajózási szabályok szigorú betartását és éber figyelmet követeljen meg.

A hajózási szabályok nagyhajók utasok számára kijelölt területén nem írják elő mentőeszközök viselését, ha a hajó vezetője észleli a veszélyhelyzetet és az utasok biztonsága érdekében szervezett módon átadja ezeket az utasoknak, továbbá irányítja azok biztonságba helyezését. Erre a hajó méretétől függően néhány perc szükséges, majd folytatható a kimenekítés. A május 29-én történt balesetben erre a hajó személyzetének nem volt egy perce sem, mivel az ütközés észlelése és a hajó teljes elsüllyedése között nem telt el 2 percnél több.

Naponta átlagosan 200 sétahajóút indul Budapestről, és ehhez képest az utóbbi 30 évben 20-nál kevesebbszer kellett menteni a hajó műszaki hibája miatt, és ilyen súlyos baleset 75 éve nem történt -írták.