Újabb részletek a dunai tragédiáról

A legtapasztaltabb szakemberek között tartották számon a szerdán este elsüllyedt Hableány 58 éves kapitányát, L. Lászlót - derül ki a Blikk és a Bors összeállításából.
Szepesi Anita, 2019. május 31. péntek, 08:22
Fotó: MTI Fotó / Szigetváry Zsolt

Majd negyven éve hajózott annak a hajónak a kapitánya, amelyik 35 emberrel a fedélzetén szerdán este elsüllyedt a Dunában - értesült a portál.

A 33 dél-koreai turistát szállító Hableánynak hátulról nekiütközött egy 135 méter hosszú, Viking Sigyn nevű szállodahajó a Margit hídnál, s felborította, majd maga alá gyűrte. Heten a csodával határos módon túlélték, heten biztosan meghaltak, 21 ember pedig eltűnt az erős sodrású, 12 fokos vízben.

Egyelőre nincs rá magyarázat, miért került ilyen közel egymáshoz a két hajó, illetve miért kanyarodott ki hirtelen a Viking elé, amely már nem tudott kitérni előle. Egy biztos, kollégái szerint a Hableányt az ország egyik legtapasztaltabb kapitánya vezette.

Az 58 éves kapitány mellett az eltűntek között van az 53 éves P. János matróz is - írta a Bors. A kapitányról megtudták, rendkívül strapabíró, rutinos szakember volt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gybognarjr, 2019.05.31 17:04

A tapasztalat, szakértelem, rutin, évtizedes szolgálat, nem mentség és nem zárja ki egy pillanatnyi tévedést, figyelmetlenséget, ami balesetet okozhat. Emberek vagyunk és tévedhetünk, ha nem szándékosan, akkor az baleset.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.05.31 16:35

A rendelkezésre álló kettő darab homályos videó alapján:
A Hableány a híd pillérköz közepénél akart átmenni a hd alatt, ahogyan az szokás, (magas vízállásnál különösen javasolt), ezért egyenesen a pillérköz közepe felé tartott. A mögötte vágtatva közeledő Vikingről a Hableány mit sem tudott (éppen nem nézett hátrafelé).
A Viking balról próbálta előzni, de arra nem gondolt, hogy a magas vízállás miatt a híd a szélénél túl alacsony a magas hajójához képest (leborotválhatja a hajója tetejét).
Amikor ezt észrevette, akkor vészfékezés helyett (propellerek visszafelé járatása) egyszerűen "jobbra rántotta a kormányt" és maga alá gyűrte a jóval lassabban haladó Hableányt.
Persze én nem lehetek annyira okos, mint a médiában nyilatkozó rengeteg profi zakértő....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megalodon, 2019.05.31 10:32

Minketten középen akartak a két pillér között menni

Nem balra kanyarodott a hableány hanem a másik hajó orra keltette hullám dobta jobbra a farát vígy az balra ment

A gond hogy az ukrán kapitány

1: túl gyorsan ment ( 2-3 km/ órával)
2: Túl közel volt így a hosszú amde karcsú hableányt kitérítette az orrrásze által generált hullám azaz bekanyarodott a hajó elé kb 2 méterre akart "elsuhanni" a hableány mellett ez kb egy autópályán még elmegy..a Dunán már nem
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2019.05.31 10:23

ÉN nem láttam az irányváltását a Hableánynak...egyenesen ment, a Viking pedig száguldott, utolérte, megsemmisítette. Az ukrán nem látta a Hableányt??? Annyira nem volt sötét..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2019.05.31 10:18

"Egyelőre nincs rá magyarázat, miért került ilyen közel egymáshoz a két hajó, illetve miért kanyarodott ki hirtelen a Viking elé, amely már nem tudott kitérni előle."

De van. Másik videón látszik, hogy a Viking jóval nagyobb sebességgel ment mint a Hableány, utolérte és alágyűrte.
Nem a Hableány fordult be, hanem a Viking gyűrte ilyen irányban alá.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html