Eddig ült a trónon a VW

A Volkswagen csupán egy negyedéven keresztül élvezhette globális vezető helyét az autópiacon.
MTI, Napi.hu, 2015. október 26. hétfő, 12:21
Fotó: Napi.hu

Az idei év első 9 havi értékesítési számai alapján ismét a Toyota a világ legnagyobb autógyára, a Volkswagen pedig a második helyre csúszott. A japán cég az első három negyedévben 7,49 millió autót adott el, míg a VW 7,43-mat. A két cég egyaránt 1,5 - 1,5 százalékkal esett vissza - írja az Autonews.

Az első félévben még a VW vezetett 5,04-gyel a Toyota 5,02 milliójával szemben. A helycserében nyilván a dízelbotrány is szerepet játszik, bár csak mérsékelten, hiszen az csak szeptember 18-án robbant ki. A német konszern gyengébb teljesítménye mögött inkább a Kínai piac gyengélkedése áll, amely igencsak megtépázta a VW eladásit.

A portál idézi Koji Endo autóipari elemzőt, aki szerint idén már a Toyota marad az első, miután a volsburgiaknak meg kell küzdeniük a dízelbotrány hatásaival és a kínaiak sem térnek vissza egyhamar a piacra.

A dolog pikantériája, hogy a botrány annak a Martin Winterkornnak a székébe került, akinek egyik legnagyobb érdeme a Toyota leelőzése volt. Az újabb helycsere már csak azért sem valószínű, mert a Toyota nemsokára bemutatja legnépszerűbb hibridjének, a Priusnak harmadik generációját. Hogy kiszolgálja az igényeket, a cég 1400 dolgozót vesz fel.

A harmadik helyezett amerikai General Motors (GM) 7,2 millió járművet adott el, ami az előző év azonos időszakához képest 1 százalékos visszaesést jelent. A detroiti székhelyű GM több mint hét évtizeden keresztül volt a világelső az eladásokat tekintve, mígnem a Toyota 2008-ban letaszította a trónról. A GM 2011-ben visszavette a vezetést, amikor a Japán északkeleti részét letaroló márciusi földrengés és az azt követő szökőár miatt fennakadások keletkeztek a Toyota termelésében. A következő évben már régi formájában tündökölt a japán autógyártó csoport és három évig megszakítás nélkül vezette az eladási toplistát. Története során először a Volkswagennek az idei év első felében sikerült az eladási rangsor élére kerülni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

troll, 2015.10.26 14:34

marhaság darabszámokat hasonlítani, mert az egyes gyártók autóinak átlagos értéke között sokszoros különbség is lehet.

pl. a bmw-k átlagára minimum 3x osa a skodákénak,azaz ugyanannyi eladott autó 3x os bevételt jelent a cégnek, az olyan luxusmárkákról, mint a bentley vagy lamborghini pedig ne is beszéljünk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.10.26 13:22

Talán nem kellett volna elspórolni az Euró-6-os katalizátort....Tudom,tudom drága,de azért ne a profit legyen már minden áron.
A környezetvédő szabványok elég szigorúak,de teljesíthetők.Aki nem akarja az ne gyártson dízel motort.Viszont ha gyárt,akkor ne sumákoljon szoftverekkel.Hát ezt a cég beszopta rendesen.A gond az hogy ezt hazánk is fizeti...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html