A Japánban történt természeti katasztrófa az esemény után több héttel sem okoz fennakadást a magyarországi cégek többségénél, a Magyar Suzuki Zrt.-nél azonban néhány hétre az egy műszakos termelésre állnak át. Ruska Viktória, a társaság kommunikációs vezetője a Napi Gazdaságnak elmondta, a lépést indoka, hogy a készleten lévő alkatrészek kitartsanak az utánpótlás megoldásáig. Egyelőre "három hétig látunk előre" − fogalmazott Ruska, aki szerint a két műszakos termelés mielőbbi újraindítását indokolja a gyártásbeli kiesés elkerülése, illetve szavai szerint "töretlenek a megrendelések". Az alkatrész-utánpótlásra megoldást jelenthet, hogy az eredetileg Japánból érkezőket a globális piacon − például valamely japán cég leányvállalatától − szerzik be, vagy más módon helyettesítik. Az Audi Hungaria Motor Kft. a motorokba és a járművekbe is épít néhány japán alkatrészt. A termelés Győrben jelenleg zavartalan, a vállalat biztosítja a szükséges alkatrészeket. Az alkatrészellátást a cég logisztikai szakértői folyamatosan figyelik és gondoskodnak arról, hogy az üzemmenet zavartalan legyen − mondta lapunknak Czechmeister Mónika, a társaság kommunikációs vezetője. Az Opel szentgotthárdi gyárát egyelőre nem érinti olyan mértékben a japán katasztrófa, hogy annak a termelésükre számottevő hatása lenne. Néhány kis darabszámú alkatrészt érintettek a történtek, de eddig termelésátütemezéssel meg tudták oldani a feladatokat − tudtuk meg Légrádi Edittől, a General Motors Powertrain Magyarország Kft. szóvivőjétől.

További részletek a keddi Napi Gazdaságban