A befektetői jóváhagyást követően, várhatóan jövő év közepén záruló ügylet értéke 12,2 milliárd dollár (3,5 ezer milliárd forint), amelyet készpénzben és részvényekben fizet ki a Marriott. A tranzakcióval az amerikai szállodalánc 50 százalékkal növeli szobaszámát.

A Marriott után így a második legnagyobb szállodalánc a Hilton lesz, amelynek mintegy 4500 tagja és 735 ezer szobája van.

A Starwood megvételével a Marriott európai, latin-amerikai és ázsiai jelenlétét szeretné erősíteni. A Marriott szobáinak háromnegyede jelenleg az Egyesült Államokban található, míg a Starwood bevételének kétharmada származik az Egyesült Államokon kívülről rne Sorenson, a Marriott ügyvezető igazgatója szerint jó dolog, hogy több forrásból növekedhet a szállodalánc világszerte.  Marriott ezen kívül várhatóan profitál a Starwood design-központú, fiatalabb utazókra koncentráló szállodáiból is, valamint méretgazdaságossági előnyökből és a bővülő törzsvendég programból is.

A Starwood áprilisban jelentette be, hogy stratégiai megoldásokat keres hotelei jövedelmezőségének fellendítésére, a potenciális vevők között felbukkant az Intercontinental Hotels Group és a Hyatt Hotel is.  Marriott főbb márkái a Marriott's Courtyard, a Ritz-Carlton és a Fairfield Inn. A Starwoodé a Sheraton, az Aloft és a St. Regis.

A Starwood részvényeinek árfolyama hétfőn a kereskedés kezdete előtt 5,2 százalékkal esett a New York-i tőzsdén. Ez jelzi, hogy a befektetők nem elégedettek a Marriott által ajánlott vételárral, ami 4 százalékkal alatta marad a Starwood pénteki záráskori tőzsdei értékének.