Egyre nagyobb sörfogyasztó a magyar

Az első fél évben 3,6 százalékkal nőtt a magyar sörpiac, a bővülés mértékénél szembetűnőbb azonban a belső átrendeződés: január és június között a prémiumsörök forgalma 30 százalékkal ugrott meg, a szuperprémium termékek iránti kereslet pedig 50 százalékkal - írta a Világgazdaság csütörtökön.
Dzindzisz Sztefan, 2018. augusztus 2. csütörtök, 08:08
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Miközben a minőségi sörök népszerűsége nő, egyre kevesebb fogyasztó választja a közép- és alsókategóriás termékeket - mondta a lapnak Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

Úgy vélte, a nyári hőség legalább 3-5 százalékos növekedést hozhat a harmadik negyedéves sörfogyasztásban, ami az egész évet tekintve is biztató lehet. A prémium- és szuperprémium sörök bővülése hosszabb távon a magasabb bázison is két számjegyű maradhat a szakember szerint. (Van egy szektor Magyarországon, amely valóban nem panaszkodhat.)

Bors Kata, a Heinéken Hungária vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője kiemelte, hogy az idén a szokásosnál előbb kezdődött a sörszezon, az átlagosnál melegebb és szárazabb április és május hatására már a második negyedév elején rendkívül jó fogyást tapasztaltak, ami 2017 azonos időszakához képest értékben és volumenben is két számjegyű növekedést eredményezett. Ha marad a jó idő, akkor a teljes évre vetítve csaknem 5 százalékos növekedésre számítanak a sörpiacon - mondta a Világgazdaságnak.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK