A portál több mint 9000 aktív ipari beszerzőjének 40 ezer ajánlatkérését elemezve vizsgálta a beszerzői szokások változását az elmúlt három évben. A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. Ezt az is erősíti, hogy a Tablazat.hu-hoz 2015-ben több mint kétszer annyi visszajelzés érkezett sikeres beszerzésről, mint két évvel ezelőtt.

A közlemény szerint az egyre több, online csatornát használó hazai beszerzővel néhány éven belül itthon is hétköznapivá válhat az online B2B értékesítés. A közlemény idézi Kócsi Norbertet, a portál beszerzési szakértőjét, aki elmondta: míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható- tette hozzá.

A közlemény szerint az évek során az online beszerzéshez egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott, 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje.