Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A válság éveiben a lakosság alig 4-6 százaléka volt a vásárlást tervezők aránya - ismertette Sági Ferenc, a Cofidis pénzintézet megbízásából kutatást végző NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. csoportvezetője. A reprezentatív kutatásuk szerint az autóvásárlást a 18-69 éves lakosság 46 százaléka elfogadhatónak tartja, ezzel ez a harmadik legelfogadottabb hitelcél. A lakosság 26 százaléka vett már fel gépjármű-hitelt, jelenleg 6 százalék törleszt. A magyarok 86 százaléka használtan vett autóval jár - mondta.

A legtöbben, 41 százalékban az 5-10 éves autókat keresik, jellemzően 500 ezer és 1 millió forint vagy 1-3 millió forint értékben. A márkák között a népszerűségi lista élén a Suzuki és az Opel áll, ezeket követi a Volkswagen és a Ford.

Holló Bence, a Cofidis magyarországi fióktelepének vezetője elmondta, hogy a kutatás szerint a kocsivásárlást fontolgatók 50 százaléka erre a célra félretett, saját megtakarításból is fedezné autója vételárát. Harmaduk venne fel hitelt, jellemzően lízinget, személyi kölcsönért tizedük folyamodna, de vannak olyanok, akik folyószámlahitelt használnának erre a célra. A közeljövőben egy fedezet nélküli autófinanszírozási hitel bevezetését is tervezik autókereskedéseken keresztül kisebb értékű gépkocsikra, és az online hitelezésben erősítenek.

A felmérés adatai a Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 500 fős mintán telefonos és online adatfelvétellel évente négy alkalommal, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak.