2007 első negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor internettel kapcsolatos várakozásait méri, 33,9 volt a -100 és a +100-as skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi. 2007. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek megközelítőleg 1 millió 316 ezer internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12 százalékkal több mint 3 hónappal, és 57 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. 2007 végére várhatóan 1,52 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 208 ezer volt, ami 8 százalékos, illetve 64 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésünk szerint 2007 végére 243 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is. Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek, miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket (főképp a díjazáson keresztül) az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a számlainformációk lekérdezése került. A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a befektetési jegyek vásárlása került. Ez utóbbi azt jelzi, hogy a pénzintézetek várakozása alapján a lakossági értékpapír-kereskedelem egyre szélesebb köröket ér el, szélesítve ezzel a lakosság megtakarítási palettáját.