Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A kormány szándéka, hogy egy egységes fejlesztési koncepciót hozzon létre a Balatonra. A cél, hogy ne a szezont nyújtsák meg, hanem egész évben gondolkodjanak. Ráadásul a régiónak nem csak a téli vagy a tavaszi, hanem az egész éves kínálata fejlesztésre szorul - mondta Bienerth Gusztáv, hangsúlyozva, hogy ez igaz a nyári szezonra is.

A kormánybiztos példaként említette a népszerű Kékszalag vitorlásversenyt, amelyen drasztikusan növelni kellene a külföldi indulók létszámát. Az sem lenne ha rossz, ha bekapcsolódnánk a Bodeni-tó, a Genfi-tó hasonló versenyeibe. Ugyancsak érdemes befektetni a kerékpáros turizmus erősítésébe a tó körül.

Építeni kell a borra, a gasztronómiára és nem csak a fesztiválokra kell fókuszálni. Bővíteni kell a nyári kínálatot, el kell szakadni a hekktől és a lángostól, a tömegigények kielégítésétől és a minőség felé kell elmozdulni.

A Balaton megyei és önkormányzati "megosztottságát" az MTÜ úgy orvosolná, hogy olyan programokat hirdet, amelyek egységes Balatonban való gondolkodást igényelnek. Az  MTÜ le fog ülni a helyi fejlesztési tanácsokkal, szövetségekkel a programok kidolgozásakor és együtt meg fogják találni a szükséges forrásokat is. Az uniós pénzek mellett egyébként a költségvetésből is több pénz jut a turizmusra. A korábbi 6 milliárdos előirányzat után 2017-ben összesen 21 milliárd forint áll rendelkezésre.

Hasonló célokat fogalmazott meg korábban a Napi.hu-nak Hoffman Henrik, a Balatoni Regionális TDM Szövetség elnöke is, aki javítandó Balaton-brandről és különálló őszi, tavaszi szezonról beszélt. A szakember sokat vár az MTÜ munkájától.

Eddig jól teljesít a Balaton

Az év első harmadában ismét magára talált a balatoni turizmus és mintha nyoma sem lenne a 2014 végi, 2015 eleji mínuszoknak. Az első négy hónapban már 17,2 százalékos pluszban van a régió, mialatt az országos növekedés 7,2 százalék. A belföldi turizmus 23,2, a külföldi 5,6 százalékkal nőtt, előbbi súlya azonban mintegy duplája az utóbbinak.

A vendégéjszakák száma még 2014 hasonló időszakához képest is 10,3 százalékkal magasabb. Ezen belül a belföldi 25,3 százalékkal nőtt, a külföldi pedig 13,5 százalékkal csökkent. (A növekedés ebben az esetben is a magyar turisták nagyobb súlyának köszönhető).

Budapest és a romkocsmák

Bienert Gusztáv szerint a romkocsmák sikere egy fantasztikus történet, ami pedig jól működik ahhoz nem érdemes hozzányúlni. Persze vannak olyan "vadhajtásai, amelyek amortizálják a várost".

Az MTŰ a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatásokat fogja támogatni Budapesten is, fókuszálva a város építészeti, művészeti, zenei értékeit.