Elárasztják a roncsautók a magyar utakat

A magánimportban Magyarországra érkező koros használt autók környezetre gyakorolt hatása sokkal negatívabb, mint a nemrég botrányba keveredett EURO 5-ös dízelmotorral futó járműveké, mivel ezek jelentős része EURO 1-es vagy EURO 2-es erőforrással üzemel - hívta fel a figyelmet a DasWeltauto közleményében.
Inforádió, MTI, 2015. október 31. szombat, 11:42
Fotó: Napi.hu

Magyarország piacvezető használtautó-kereskedelmi hálózata elemzésében rámutat: az idén is töretlenül emelkedik a használt autók importja: 2015. januártól szeptember végéig összesen 90 391 használt gépkocsi érkezett be külföldről, 28,4 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. 2013 óta évente mintegy húszezerrel bővül az importált használt kocsik száma.

Az esetek hatvan százalékában tíz évnél öregebb gépkocsit hoznak a határon túlról, és az idős autók ilyen mértékű beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból egyaránt súlyos aggályokat vet fel - teszik hozzá.

A legtöbben felső-középkategóriájú autót hoznak magánimport keretében Magyarországra, az idén eddig már 21 913-at, az alsó-középkategóriában pedig 20 894 használt import autót helyeztek forgalomba, ami 36 százalékos növekedés. Az egyterű gépkocsik még mindig a legnépszerűbbek (16 149 autó volt ilyen), egyidejűleg nőtt a korábbiakhoz képest a kisautók és a városi terepjárók behozatala a cég elemzése szerint.

Enyhén emelkedett a luxuskategóriás autók száma is: tíz darab Ferrari, hét Bentley, hét Aston Martin, valamint négy Tesla, két Lamborghini, két Rolls-Royce és egy Fisker Karma érkezett az idén.

A DasWeltauto a Volkswagen konszern használtautó üzletága, amely Magyarországon egyedül rendelkezik országos értékesítési hálózattal. A 30 értékesítőhelyen állapotfelmérésen átesett, szervizelt autókat forgalmaznak, egyedi elbírálás alapján garanciával is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Trambulin, 2015.11.01 13:57

@Bulemia: Nem tudom mit görcsölsz a hülyeségen, de azért azzal nem kellene próbálkozni, hogy az almát hasonlítgatod a körtéhez.
Mi az hogy a mai átlagautókhoz?
Egy 10 éves Audit hasonlíts egy vadi új Audihoz.
És ne egy megkímélt, szervizelt Audit egy szakadt pl. Seathoz.
Teljesen nyilvánvaló, hogy 100 darab 10 éves 3000-es dízel Audi igencsak megizzadna ha 100 darab zsír új 3000 ezres utódjával kellene partiban lennie egy teszten. És nem csak megizzadna, hanem simán el is vérezne.
Nehogy már keverjük a szezont a fazonnal. Azonos dolgokat hasonlítsunk össze, ha már értelmes dolgokra akarunk jutni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2015.11.01 09:20

ne várjuk, hogy egy szegény ,posztkommunista kelet-európai ország autóparkja olyan lesz, mint a gazdag nyugati országoké.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.10.31 19:58

Trambulin: "nem szükségképpen rosszabb, fejletlenebb" -erre is az a válasz, hoyg butaság?

Megmutassam esetleg - szintén mobile.de-es példán -, hogy hány olyan járgány van, amely a mai átlagautóknál is jobb volt 10 éve?

Az átlagautók elektronikai készültsége lett magasabb szintű, a hifi-ket is beleértve, de az alapok nem sokat változtak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.10.31 19:55

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.10.31 19:55

@Trambulin: Nem is tudom, biztos?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216424989&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&zipcode=&emissionClass=EURO5&scopeId=C&export=NO_EXPORT&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&pageNumber=1

Euro 5-ös, 2005-ból.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html