Szerinte nagyon fontos, hogy az állam a verseny- és szektorsemlegesség elveit követve, közszolgáltatói szemmel differenciálja a felsőoktatást. A rektor szerint a minisztériumnál rendelkezésre állnak a tavalyi adatok, statisztikák, pontszámok, ezekből lehet dolgozni az elkövetkező öt napban a ponthatárok megállapításakor.

A legfontosabb kérdés, hogy az állam miként kívánja orientálni a hallgatókat az intézmények és az egyes szakok felé - véli a BKF rektora. A minőséget fejlesztő verseny érdekében a pontszámok meghúzásánál a kormánynak szem előtt kell tartania, hogy mely intézményekben, illetve mely szakokon milyen a jelentkezők, végzettek és az elhelyezkedés aránya. Ebből megállapítható, hogy milyen szakterületet érdemes állami ráfordítással is támogatni. A jelenlegi helyzetben a kormány jelentős eszközt kapott a kezébe arra, hogy központilag belenyúljon az intézmények sorsába - tette hozzá Vass. A magyar felsőoktatásban kiemelten kellene kezelni a szektorsemlegesség kérdését is. Hozzátette, hogy a diáknak legyen lehetősége akár állami, akár magánintézményben az általa választott szakon tanulni. Remélem, hogy idén ezt a kérdést is helyén kezeli a kormányzat, hiszen csak így lehet kialakítani a minőségi felsőoktatás modelljét, melyet a kormányszóvivő is szorgalmazott beszédében. A felvételiző diákoknak a képzési költségeken kívül érdemes mérlegelniük majd a jelentkezések során azt is, hogy milyen képzést látnak a legjobb minőségűnek, mi felel meg az érdeklődésüknek és mely intézmények tudnak stabil, kiszámítható működéssel a legnyugodtabb körülményeket kínálni a tovább tanuláshoz - összegzett a rektor.