Gyorsan eléri a végzet az e-rollereket Budapesten

A budapesti elektromos rollerek rongálását nem tartják kirívónak azok, akik ismerik a nyugat-európai és amerikai szokásokat. Los Angeles-ben az egyszer használatos poharakhoz hasonlították a közösségi rollereket, olyan gyorsan pusztította a rongálás a járműparkot - számolt be a Euronews.
Domokos László, 2019. november 7. csütörtök, 21:00
Fotó: Getty Images

A budapestiek dühe és a vandalizmus miatt egyre rövidebb életűek a közösségi e-rollerek a magyar fővárosban. Jelenleg a rollereket alig egy hónapra, 28 nap használati időre tervezik a fejlett országokban a közösségi megosztók, ami nagyon rövid idő.

Az e-rollerek rongálása túlmutat az üzemeltetőnek okozott anyagi káron. Ha gyorsan végzik a szemétben a járművek, nem lehetnek környezetkímélő közlekedési eszközök - írta a portál.

A gyártásukhoz ugyanis értékes anyagokat használnak fel, akkumulátoraik és elektronikai alkatrészeik értékes és ritka ásványokból készült vezető és félvezető összetevőket is tartalmaznak. A tönkretett és elhasználódott eszközök nagy arányú újrahasznosítását ígéri az üzemeltető, de még így is nagy környezeti terhelést jelent, ha a nagyvárosokban négyhetente új járműveket kell forgalomba állítani.

Egy saját használatra vásárolt elektromos roller több tízezer forint, a középkategóriás modellek ára meghaladja a 100 ezret, a legjobbakat 150 és 200 ezer forint feletti áron kínálják.

Sokan mondják, hogy a Budapestre látogató turisták azok, akik nem kímélik a járműveket a használat során. Valóban gyakran látni külföldieket kettesével a rollereken, ami egy járdaszegélynél a jármű törését okozhatja.

A törés mellett a dühös rongálók több nagyvárosban a rongálás számos módozatát eszelték ki. Floridában 140 roller fékvezetékét vágták át azok, akiknek elegük lett a széthagyott járművekből, illetve a gyalogosok közötti száguldozásból. Fort Lauderdale-ben egy 59 éves férfit néhány hete tartóztattak le, mert két tucat roller fékvezetékét vágta át.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

vanrob, 2019.11.08 21:33

@LCoder: Az elektromos roller nem való sem a járdára, a gyalogosok közé, sem a biciklisávra, sem az úttestre az autók közé. Rohadt gyorsan leamortizálódnak, rohadt sok hulladék keletkezik miattuk. A közösségi közlekedésre tökéletesen alkalmatlan. A startup-ok benyelték a dollármilliárdokat a befektetőktől, felfújtak egy lufit, lassan ideje lenne, hogy kipukkadjon...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

LCoder, 2019.11.08 18:56

@2elkedo: Amszterdamban az idegenvezető figyelmeztetett, hogy figyeljünk a járdán is hogy ne csapjanak el a biciklisek. Nerm véletlenül van ott annyi biciklis. Ha ott együtt lehet élni a járdán biciklisnek és gyalogosnak, szerintem roller vs gyalogos kombó is megoldható. A gyalogos pedig elgondolkodhat, hogy mi a jobb ha elmegy mellette: egy elektromos roller, vagy egy dízeles SUV kiépített részecskeszűrővel. A másik oldalon persze azokat a rollereseket és bringásokat is meg lehetne baszni, akik nem tudnak civilizált módon közlekedni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

2elkedo, 2019.11.08 15:59

Parizsban mar komoly balesetveszelyt jelentenek ezek a jardan cikazo rollerek. Mar haottunk is volt. Az uttestre lekuldeni oket ugyanilyen veszelyes. Talan a gyalogosokat kene kitiltani a varosbol....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

LCoder, 2019.11.08 13:22

Ezért nincs jövője semmilyen járműmegosztó szolgáltatásnak: ezek csak kultúremberekkel működhetnének, az emberek nagy része pedig tahó. És ez nem csak a rollereknél látszik, de Pl. a BKV és a MÁV járműveinek állapotán, az összefirkált falakon. Az emberek csak a saját dolgaikra tudnak vigyázni, az igazán prolik meg még arra sem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html