A zuhanás immáron nem csupán a politikai-gazdasági sajtót érinti, hanem a nagy tömegeket vonzó női divatmagazinokat, szexújságokat és pletykalapokat is. A Magyarországon is ismert Cosmopolitan, amely az USA legnagyobb példányszámban értékesített magazinja, 18,5 százalékos zuhanást szenvedett el 2012 második felében. Így 1,2 millió példányt értékesített ebben az időszakban. Más hasonló népszerű újságok szintén két számjegyű hanyatlásról számoltak be.

A kiadók a mobilszemellenző vagy mobilvakság jelenségével magyarázzák nyomtatott sajtótermékeik értékesítésének gyorsuló erodálódását. A szupermarketek vásárlói korábban újságot olvastak, miközben sorban álltak a pénztárnál, ám mostanában inkább előveszik okos mobiljukat, és megnézik az e-mailjeiket vagy interneteznek. Eközben nem veszik észre az eléjük tett termékeket − nem csupán a lapokat, hanem mást sem, ugyanis a jellemzően a kasszáknál árult rágógumik értékesítése is csökkent.

A kiadók válaszul a címlapokra kívánatos internetes kódokat helyeznek el és az áruházakban több helyen kínálják − helyezik a vevők szeme elé − az újságokat. Tovább nehezíti a nyomtatott sajtó helyzetét, hogy az amerikai posta takarékossági okokból a nyár végétől beszünteti a szombati munkát, így nehezebben juthatnak el a hét végi lapok az előfizetőkhöz.