A szervezet szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint emellett a kormányhivatal közlekedésfelügyeleti hatósága a személyszállítást végző szolgáltatók jogszerű működésére fordít kiemelt figyelmet.

Az ellenőrzések célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat, illetve vizsgálják, hogy a vállalkozások betartják-e a vonatkozó jogszabályi előírásokat. Az árak és a nyitvatartási idők megfelelő feltüntetése és a hitelesített Vásárlók könyve mellett a fogyasztóvédelmi hatóság azt is ellenőrzi, hitelesek-e a mércék és mérlegek. Mindemellett azt is figyelik, hogy kihelyezték-e a tájékoztatót azokról az elérhetőségekről, ahová a vásárlók panasz esetén fordulhatnak.

A fogyasztóvédelmi szakemberek próbavásárlásokat is tartanak, amelyek során a nyugtaadási kötelezettségen kívül azt vizsgálják, megkárosítják-e a vásárlókat például hamis méréssel vagy hamis számolással. Az olyan mutatványos berendezések esetén, mint a körhinta, ugráló asztal, légvár, azt ellenőrzik, hogy azok érvényes tanúsítványokkal rendelkeznek-e, kihelyezték-e a megfelelő adattáblákat, folyamatosan vezetik-e az üzemeltetési naplót, továbbá a berendezést működtető személyzet oktatásáról szóló igazolás meglétét is vizsgálják.

Beszámoltak arról, hogy a Margitszigeten a vizes világbajnokság megnyitója előtt felmérő ellenőrzést tartottak, és három vizsgált vendéglátó-ipari egységnél, illetve egy mutatványos berendezést üzemeltető vállalkozásnál talált kisebb-nagyobb hiányosságokat a hatóság. Ezeket már pótolták, illetve rövid időn belül pótolni fogják a vállalkozások.

A közúti személyszállítást végző szolgáltatókat is fokozottan figyeli a kormányhivatal, a Közlekedés Felügyelet nemcsak az engedéllyel rendelkező taxik és más személygépkocsis személyszállítók tevékenységét vizsgálja fokozottan, hanem az engedéllyel nem rendelkező szolgáltatók kiszűrése érdekében is végeznek ellenőrzéseket.

(A bulinegyed ellenőrzési tapasztalatairól itt olvashat.)