A határidő lezárultáig az érintett uniós tagállamok mindegyike, köztük Magyarország is további tájékoztatást nyújtott a levegőminőség javítása érdekében tervezett intézkedéseiről - idézte hétfőn az MTI az Európai Bizottság szóvivőjét.

Az Európai Bizottság január végén rendkívüli ülésre hívta ezen uniós országokat, amelyekkel szemben már második szakaszba lépett a magas légszennyezettség miatt korábban megindított kötelezettségszegési eljárás, és tíz napot adott rá, hogy bemutassák tervezett lépéseiket.

Az ügyben az Európai Bírósághoz fognak fordulni, amennyiben nem találják hitelesnek és hatékonynak a tervezett tagállami intézkedéseket.

Ezzel kapcsolatban írja a Magyar PB-Gázipari Egyesület, hogy a légszennyezettség nagy részben a benzin- és dízelüzemű autók kibocsátásának számlájára írható.

Egy PB-gázzal hajtott jármű széndioxid és szénhidrogén és szálló por kibocsátása alacsonyabb a hagyományos üzemanyagokénál. A NOx esetében pedig 96 százalékkal kevesebb emisszióval bír, mint a gázolaj és 68 százalékkal kevesebbel, mint a benzin üzemű járművek.

Magyarországon több mint 600 üzemanyagkúton lehet hozzájutni a motorikus felhasználású PB-gázhoz.

A szervezet szerint ez jelenthetné a megoldást addig, amíg az elektromos autók teljesen kiszorítják a hagyományos hajtásúakat.

A kép forrása: Pexels