Eltűntek az akciós autók a kereskedésekből

Gyakorlatilag kiürültek a magyarországi raktárkészletes autók, és március elejével kifutottak az akciók is, így jelenleg nem igazán lehet jó áron új autót találni. Ráadásul aki hitellel akar vásárolni, jóval 10 százalék feletti THM-ekkel kell, hogy megbarátkozzon.
Deák Bálint, 2009. február 28. szombat, 08:31
Fotó:

Bár még futnak az óriási akciókról szóló autóhirdetések, a gyakorlatban már nagyon nehéz valóban olcsó akciós autót találni - állapíthattuk meg az autószalonokat körbejárva. Azt azért gyorsan le kell szögezni, hogy komoly alkudozásba nem bocsátkoztunk, inkább csak felmértük a lehetőségeket, így azért aki vérmesebb természetű lehet, hogy komolyabb eredményt is el tud érni.

Általánosságban az azonban leszögezhető, hogy a szalonok többségében a jelentős kedvezményekkel árult 2008-as gyártású készletmaradványokat szinte teljes egészében elkapkodták. Ez nem jelenti azt, hogy egyes modellekből ne lenne még, de azért arra sem szabad számítani, hogy az ember bemegy és kedvére válogathat.

A kereskedőkkel beszélgetve az is gyorsan kiderült, hogy a komolyabb 20-30, esetleg 50 (ilyen ajánlattal csak a hirdetésekben találkoztunk) ajánlatok csak a 2008-as gyártású raktárkészleten maradt autókra vonatkozik. Ez azonban sokakat nem zavarhatott, ugyanis a szalonok többségében azt a választ kaptuk, hogy alig van már ezekből, sőt sokszor az általunk felvetett modellből már nem vagy csak egy darab volt.

Az Opel esetében egy kombi Astrával próbálkoztunk volna, amelyet 3 millió forint környéki alapárral lehet látni a hirdetésekben. Az általunk meglátogatott szalonban azonban azt mondták, ilyen autóból alig volt, most pedig már csak egyetlen eggyel tudnak szolgálni, ami azonban a felszereltségének betudhatóan 4 millió forint akciósan. Ugyanakkor a nem kombi változatból rengetek volt, de azokat is elkapkodták, így jelenleg már nem nagyon lehet válogatni.

Ugyanez a helyzet a Suzukik esetében is a raktárkészletes 20-22 százalék kedvezménnyel kínált autók esetében. Bár lehet még néhány darabot találni, azonban arra ne számítsunk, hogy lehet válogatni, ahol mi jártunk ott például egyféle színben volt még két darab egy limitált szériából.

Ugyanezt válaszolták nekünk a Ford esetében is, ahol egy kombi Focus iránt érdeklődtünk. A válasz egyértelmű volt lehet, még egy-két darabot találni, de inkább a kisebb autókból, illetve a Focus Combi helyesítéséül szolgáló C-Maxból kínáltak számunkra nagyobb kedvezménnyel autót. A Focus készletek egyébként információink szerint azért tűntek el a piacról, mert Németországba számolatlanul vinnék, illetve vitték ezeket, az ottani jelentős érdeklődés miatt. A német piacon a felfutás annak köszönhető, hogy 2500 euró kedvezményt adnak a 10 évnél idősebb autók után.

Benéztünk egy Renault szalonba is, ahol szintén azt a választ kaptuk nagyon siessünk mert február végével kifutnak az akciók és nem tudják, hogy mi lesz utána. A Nissan esetében még egyértelműbb volt a helyzet, ott is inkább a kisebb autók esetében lehetett még készletes autókból válogatni, a nagyoknál az X-Trail-nél lehet még erre esély egyébként azonban csak minimális a"normál " időszakban megszerezhető 10 százalék körüli árengedményt lehet elérni. A Hondánál pedig egyenesen azt a választ kaptuk, a hol vannak a jó akciós autók, hogy nézzünk rá a jen árfolyamára. Egy-két darab raktárkészletes autót itt is lehet kapni, 10-15 százalék kedvezménnyel, azonban komoly alkudozásra ne számítsunk.

Érdekes volt egyébként, hogy a kereskedők azt is egyöntetűen állították, hogy szinte minden autót készpénzzel vásárolnak meg jelenleg. Amíg korábban 50 autóból 5 volt készpénzes, addig most ez az arány megfordult - mondták el. Aki azonban mégis hitelellel vásárolna autót további alkupozícióban van. A Reanult például komolyabb kedvezményt ad annak, aki a helyi finanszírozást választja. A Kia esetében is az általános 200-400 ezer forint körüli kedvezményeknél többet is lehet kapni, ha valaki hitelt is igénybe vesz. Arra azonban fel kell készülni, hogy a korábbi olcsó kölcsönök korszaka véget ért, és bizony a THM mutatók mindenhol jóval meghaladják a 10 százalékot. Ráadásul ott az esetleges devizakockázat is, amit most már megtanulhattunk, hogy nem elhanyagolható tételt jelenthet.

Mindezek ellenére mégis lehet, hogy most lesz érdemes autót vásárolni, mert ezeket még jóval erősebb forintárfolyammal számolva értékesítik, így a közeljövőben valóban lehet áremelés, kérdés persze, hogy ez nem okoz e majd újabb készlet felhalmozódást.

HOZZÁSZÓLÁSOK