Erre a problémára a bankoknak kell megtalálni a megoldást - üzeni az MNB

A jelzáloghiteles ügyfelek fenntartható fizetési képességének helyreállítására a bankoknak kell legalább kétféle megoldást kínálniuk, a jegybank ajánlása nyomán, az ügyfelektől bekért, azok élethelyzetére vonatkozó adatok alapján - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője kedden az M1-en.
MTI, 2016. szeptember 13. kedd, 11:30
Fotó: Napi.hu

Binder István szerint az a mintegy 140 ezer érintett deviza vagy forint alapú jelzáloghitelest értesítik levélben a bankok erről a lehetőségről, akiknek legalább 30 napot meghaladó késedelme van vagy pedig a bank nemfizetés, illetve késedelmes fizetés miatt már felmondta a hitelszerződésüket. Az ügyfelek adóssága azonban még ott van a banknál vagy a banki körön belül.

Július végéig a bankok már 30 ezer ügyfelet értesítettek erről a lehetőségről, augusztusban és szeptemberben is folyamatosan tájékoztatják levélben, telefonon vagy személyesen az érintetteket.

A jegybank az ajánlás elkészítése előtt fizetési képesség és fizetési hajlandóság szempontjából felmérte az érintett devizaadósok helyzetét. A felmérés eredményét tekintetbe véve a bankok például olyan konstrukciókat ajánlhatnak az ügyfeleknek, ami a jelzáloghitel átstrukturálásával vagy a futamidő meghosszabbításával jár - vélte az MNB szóvivője.

HOZZÁSZÓLÁSOK