A törvényi változásoknak köszönhetően tavaly augusztustól robbanásszerűen nő a külföldről behozott autók száma. A jelentős különbség annak volt köszönhető, hogy bizonyos kategóriákban akár 50 százalékkal csökkent a regisztrációs adó mértéke 2011 júliusától. Az elmúlt évben összesen 31 313 gépkocsit importáltak hazánkba, ami 78 százalékos gyarapodás a 2010-es adatokhoz képest. Ez a tendencia továbbra is változatlan, és mivel a hazai minőségi használtautó kínálat továbbra sem javul a kitolódott autócseréknek köszönhetően, az idei év elején is jelentős mennyiségű gépkocsi érkezik hazánkba külföldről.

A Porsche Hungaria országos márkakereskedői hálózatának szerviztapasztalatai alapján a magyar vásárlók körében a legkedveltebb piacnak Németország, Olaszország és Belgium számít. A jó ár-érték arányú kocsik miatt innen vásárolják a legtöbb autót a hazai érdeklődők. Megfigyelhető, hogy külföldről szívesen hoznak be törött gépjárművet is a vásárlók. A kinti szervizdíjak ugyanis olyan magasak, hogy az autótulajdonosok akár kisebb hiba esetén is eltekintenek a sérült autók javításától.

Öreg autók is özönlenek Magyarországra

A hazai nepperek gyakran hoznak be ilyen gépjárműveket, mivel jóval olcsóbban tudják beszerezni azt. Nem ritka azonban az sem, hogy a sérülés mértéke jelentős, viszont itthon már "sérülésmentesként" adnak túl rajta. "A külföldről behozott gépkocsik egyik buktatója az lehet, hogy korábban törött autót próbálnak ránk sózni a nepperek. Általában ezeket a kocsikat olcsó alkatrészekkel javítják, és az elvégzett munka minősége sem az igazi, tehát érdemes jól körüljárni az autó előtörténetét - javasolta Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

Az esztétikailag hibás járművek mellett a korosabb autók is kedveltek, a tavalyi év során behozott négykerekűek átlagosan 8,2 évesek voltak. A számadatok azt mutatják, hogy a fiatal, 3-4 éves minőségi autók mellett nagy mennyiségű 14 évesnél idősebb gépkocsi érkezett hazánkba, így az import csak minimálisan csökkentette a magyar állomány átlagéletkorát.

Kocsi nélkül ne fizessünk előleget

"A jelenlegi hazai használtautó kínálat szűkössége miatt kézzelfogható, ám kockázatos lehetőség a külföldi autóvásárlás. Amennyiben a határon túl keressük leendő autónkat, érdemes még inkább körültekintőnek lennünk. A vásárlás előtt javasolt lekérdezni a kocsi szerviztörténetét, érdemes akár szakemberrel tüzetesen átnézetni a kiszemelt autót és fordítsunk nagy figyelmet a dokumentációra is" - tette hozzá Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

"A külföldi autóvásárlás másik nagy buktatója azok a csalók, akik előleget kérnek autóvásárlás esetén. Ha más országból szeretnénk autót venni, soha ne utaljunk előre pénzt, mert nagy valószínűséggel soha többé nem látjuk viszont a kifizetett összeget" - vélekedett a márkaigazgató.