Értelmetlen pénzszórásra készül a kormány Paksnál

Semmilyen gazdasági racionalitása nincs a paksi Duna-híd megépítésének, amely drága lesz és kihasználatlan - írja a G7.
Szász Péter, 2020. szeptember 25. péntek, 12:05
Fotó: Napi.hu

A napokban derült ki, hogy hogy szeptember 14-én a Duna Aszfalttal aláírták a Paks-Kalocsa Duna-híd építésére vonatkozó, 92 milliárd forintos szerződést.

A híd építését eredetileg 16 milliárd forintra, a Paks-Kalocsa főútét, a kapcsolódó körforgalmakét pedig 14,8 milliárdra becsülték, ám ez az összesen 31 milliárd forint öt év alatt 77 milliárdra nőtt, a projektet pedig egy 14,9 milliárd forintos kapcsolódó mellékút építése egészíti ki - olvasható a portálon.

Hogy ez az összeg mekkora azt jól szemlélteti, hogy a nem messze lévő dunaújvárosi 2×2 sávos (azaz dupla akkora) autóút-hidat 2007-ben 54 milliárd forintért építették meg. Ez mai áron a KSH beruházásiár-indexe alapján 89 milliárd forint lenne.

A G7 a NIF-től közérdekű adatként elkérte a 2015-ös tervet, amelyben napi 2 200 egységjármű forgalommal számolnak. Ez annyira kevés, hogy még egy sima útépítést sem feltétlenül indokolna. A mellékutaknak van hasonló forgalma.

A híd megépítésének szükségességét rendre a paksi erőművel indokolják. Mással persze nem is tudják, mert az új útvonal nem kapcsolódik egyetlen új kelet-nyugati korridorhoz sem.

A portál szerint ennek a pénznek a töredékéből korszerű kompokat lehetett volna vásárolni és azzal megoldani a paksi dolgozók bejárását. Így - ha 30 éves megtérüléssel és napi 2 200 autóval számolnak, akkor minden egyes átkelés a hídon 3000 forintjába kerül az adófizetőknek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.09.26 16:48

@Darabont1453: "Kalocsa és Paks kb. 120 km-re van Budapesttől."

Aki Görögorrzágból készül Németországba, annak teljesen mindegy 60 kilométer balra vagy jobbra. Az M0 déli szakaszát nem azok dugítják el, akik Alsónémediből mennek Diósdra, hanem azok akik fél Európán vágnak keresztül
(és persze részben azok az ingázó tízezrek, akik nem találnak maguknak munkahelyet az M0-tól délre).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2020.09.26 09:01

Ha a tanarok, orvosok fizeteset emelik, esetleg adokat csokkentenek abbol nem lehet lopni, marpedig a csuti cigo egyetlen celja ez.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Susala, 2020.09.25 23:54

Hogyhogy készül? 10 éve folyamatosan minden téren kizárólag ezt csinálja,; értelmetlen pazarlást, és persze nagyüzemben rablást fosztogatást csalást hazudozást...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.09.25 22:01

Gazdasági racionalitást keresni teljesen felesleges.
Elég ha megnézzük a Bp-Belgrád vasútvonalat a stadionokat.
Itt arról van szó, hogy a kivitelező learathassa a maga 15-20% profitját. Ez egy 92MrdFt-os beruházásnál 14-18MrdFt.
És ez több építkezéssel csak növekszek. Ebből lesz pl.újabb LadyMrd meg ingyen hajókázás rajta a baráti körnek, de mondhatok privát repülőt ingyen utazással focimeccsre vagy egy kisebb kiruccanásra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darabont1453, 2020.09.25 14:00

@gondolkoggyunk: " Az M0-ás déli szakaszának tehermentesítésére hivatkozva csak korrupciós pénmosás folyik (soha meg nem épülő tehermentesítő elkerülő utak csillogó duna-hídjai). Miközben az M0-ás déli szakaszáni egy másik pénzmosó projekt garantálja a napi kétszeri giga közlekedési dugót két éve folyamatosan."

De ez a híd még arra sem jó.....
Kalocsa és Paks kb. 120 km-re van Budapesttől. Ez nem vesz le semmi terhet Budapestről, arra ott a dunaújvárosi híd.
Az igazság az, hogy a Szekszárd-Fajsz közötti híd ami teljesen értelmetlen. A pletykák szerint annak a felépítése Dávid Ibolya miatt volt, aki a 1998-2002 között Orbán Kormány idején miniszter volt. Akkor ugye egy koalíciós kormány volt az MDF-FIDESZ-Kisgazda Párt között. És Dávid Ibolya Tolna Megyei kötődésű és az ő lobbizása volt ennek a hídnak a felépítése a semmi közepén, mert úgy gondolta, hogy ezzel sok szavazót szerez a megyéjében majd, hát nem jött be neki, mert Orbán felzabálta az Ő pártját és a Kisgazda Pártot is...XDDD
Mert aki Orbánnal összeáll az utána rendszerint " beolvad " a fideszbe...XDDDD

A híd teljesen értelmetlen, mert semmit sem köt össze, így Szekszárdnak sincs belőle haszna, a túloldalon Bács Megyében, meg pont Baja és Kalocsa között félúton megy át a Dunán kb. 20-20 km-re a két várostól a szántóföldeken a semmibe.

De mindegy a szekszárdi híd építéséből is sokat lehetett lopni. A környékbeli falvak épülő házainak alapjában elég sok van abból a betonból, amit a híd pillérjeibe szántak....XDDDD

Hát most is lehet majd lopkodni rendesen, és nem az 1-2 betonmixer kocsinyi beton lesz a legnagyobb lopás, mint ahogy a szekszárdi hídnál sem ez volt az...XDDDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html