Ez a húzása nagyon bejött a MÁV-nak

Brutális számokat hozott a 2017 végén bejelentett vasúti rezsicsökkentés - miszerint az e-vonatjegyeket olcsóbban adják - a MÁV-nak. Az automatás jegyeladások március végéig közel a negyedükkel ugrottak meg, az online értékesítés pedig kis híján megduplázódott éves alapon - írja hétfői számában a Világgazdaság.
Dzindzisz Sztefan, 2018. május 14. hétfő, 07:30

Az idei első negyedévben 34,6 millió belföldi útra váltottak jegyet a MÁV-START-nál, ez 1,3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - közölte a társaság a lap érdeklődésére, melyről az MTI számolt be.

Az igazi nagy eredmény nem is itt, hanem az automatás és az online vásárlások alakulásában látszik. A jegykiadó automatákon 2018 első három hónapjában mintegy 1,5 millió vásárlást bonyolítottak le, ez 22 százalékkal haladja meg a 2017-es év hasonló adatait. Az online értékesítés még látványosabban lőtt ki: januártól márciusig 740 ezernél is több ilyen vásárlást regisztráltak, ez 76 százalékos növekedés éves alapon.

A papírspórolás szempontjából külön jó hír, hogy 660 ezer vásárlásnál e-vonatjegyet választott az utazóközönség, vagyis nem történt nyomtatás. Ez a szám az előző évinek több mint a duplája, a növekedés mértéke 120 százalékos. (Szétrepedt egy magyar vonat a síneken.)

HOZZÁSZÓLÁSOK