Ezekre az autókra szokik rá Magyarország

Áprilisban lendületesen nőtt a hazai újautópiac, amelynek negyedét sem teszik ki a háztartások vásárlásai. A hobbiterepjárók, azaz SUV-ok egyre népszerűbbek.
Napi.hu, 2015. május 4. hétfő, 17:01
Fotó: Reuters

A stagnálást hozó március után közel 22 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, így az áprilisban felrendszámozott 6,7 ezerrel együtt az első négy hónapban már 23,8 ezer gépkocsit adtak el, ami 13 százalékos év/év növekedést jelent - derül ki a Datahouse friss adataiból.

A forgalomba helyezési statisztikát áprilisban az Opel vezette, közel 11 százalékos piacrészesedéssel, de csak hajszállal - még két tucat autóval sem - előzte meg a Fordot és a Skodát. Utóbbi ezzel együtt is az élen áll a négyhavi adatokban, 12 százalék feletti súllyal.

A piaci növekedésben a vállalkozások és a lízingcégek főszerepet játszanak, utóbbiak azért, mert az új járművek 50 százaléka valamilyen lízingkonstrukció keretében talál gazdára, a vállalati újautó-beszerzéseknél pedig 70 százalékos a lízingfinanszírozás aránya - kommentálta az adatokat a Magyar Lízingszövetség. A szervezet főtitkára, Lévai Gábor szerint a járműpiaci bővülés, ezen belül a kis- és nagyteherautók értékesítésében látható növekedés a vállalkozások erősödésére utal, mivel egyre több cég képes arra, hogy korszerűsítse járműparkját.

Éves összevetésben látványos a hobbiterepjárók térnyerése, a január-áprilisi, 23 százalékot közelítő részarányuk nem egészen 4 százalékponttal magasabb 2014 hasonló időszakánál. (Ez magyarázza a Daciák 7. helyezését, a román márka esetében a Duster modellek számítanak a legnépszerűbbnek.) A minik kivételével ugyanakkor a legtöbb szegmens súlya csökkent, a legnagyobb részesedéssel - 35 százalék feletti súllyal - továbbra is az alsó középkategória bír.

Mindez persze nem azt jelenti, hogy a magyar családok tömegesen zarándokolnának a szalonokba, hogy új autót vegyenek. Egyrészt ott a külföldre történő reexport 15-20 százalékra becsült aránya, másrészt a céges és állami flottabeszerzések túlsúlya. A Totalcar korábbi cikke szerint a tavaly forgalomba helyezett 67 ezer autóból 18 ezer volt csak magánvevő, ami nem egészen 27 százaléknak felel meg. E kör kedvence a Dacia Duster volt, nem egészen ezer darabbal, majd gyakorlatilag ugyanekkora mennyiséggel az Opel Corsa következett, a harmadik helyre pedig - 664 darabbal - a Suzuki Swift futott be. A teljes piac éllovasának számító Skoda Octavia a magánemberek által megvett autók sorában a 20. helyen állt, az ezüstérmes Ford Focus a 12. helyen végzett. Ha ezzel a 27 százalékkal számolunk az idén január-áprilisi időszakra is, akkor 6,4 ezer új magánautó kerülhetett forgalomba.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

pastorius, 2015.05.05 11:25

Ezekre az autókra szokik rá Magyarország

most arról a tavalyi 28 ezerről beszélünk, vagy az idei esetleg várható 30-32 ezerről??
ők képviselnék a magyarságot..??
engem inkább az érdekelne, hogy a fennmaradó 9 millió 468 ezer mire szokik rá..
(nagyvonalúan 9.5 millióval számolta, de közel sem vagyunk annyian itthon)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.05.05 10:45

@Fricibacsi2: "z még a Kádár rendszert is alulról üti színvonalban."
Írd ki bátran,Zodiákus.Elvégre van még ruhaszárító kötél .....
Te már csak tudod.Párttitkár voltál a múltban,most meg a szélsőjobb élén masírozol.Hiába,igaz mélymagyar vagy.Ettől már nincs mélyebb ....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pastorius, 2015.05.05 09:49

@acdc:

kis költségvetésből dolgoztatják a trollokat...ilyenekre futja :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2015.05.04 21:36

a 2000-es évek autóeladása osztrák bankközi hitelből finanszírozott lufi volt.

az ekkor autóra felvett sokmilliárd chf devizahitelt sokan még ma is nyögik, holott az autójuk ma már alig ér valamit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2015.05.04 21:16

Te ingyen vagy ennyire hülye stricibá?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html