Ezt építette a kormány 5 év alatt

Bár az autópálya-építés lendülete igencsak lecsökkent az elmúlt években az azt megelőző időszakhoz képest, kerékpárutakban verhetetlen az Orbán-komány.
Szász Péter, 2016. november 19. szombat, 16:34
Fotó: Napi.hu

A magyarországi autópálya-hálózat 1168 kilométer volt 2015-ben, amely 101 kilométeres növekedést jelent 2010-hez viszonyítva. 2005 és 2010 között ezzel szemben 431 kilométer épült - derül ki a KSH 2005-től 2015-ig terjedő adataiból.


Az autóutak esetében 2015-ben épült 58 kilométer, azt megelőzően viszont 2008 óta változatlanul 205 kilométer volt a hálózat hossza. Komolyabb növekedés 2006-ban és 2007-ben volt, amelyet megelőzően 129 kilométer autóutat lehetett használni.

Az elsőrendű főutak hossza érdemben nem változott: tavaly 2163 kilométer volt, a kormányváltáskor 2155, vagyis 8 kilométerrel kevesebb; 2005-höz képest (2174) pár kilométerrel csökkent is a hálózat hossza. Másodrendű főútból 4798 kilométer van Magyarországon, amely 2010-hez képest 337 kilométerrel több, ez ugyanakkor komoly növekedés ahhoz képest, hogy 2005 és 2010 között csak 82 kilométer épült.

Az összes országos közút hossza tavaly 31 925 kilométer volt, szemben a 2010-es 31 628-cal és a 2005-ös 30 808-cal. A helyi közutakból 172 957 kilométer van, ezek zöme kiépítetlen. Bár ezeknek az utaknak a növekedése folyamatos volt az elmúlt 10 évben, a lendület némiképp csökkent 2010 után. A gyalogutak hossza folyamatosan ingadozik, tavaly 49 708 kilométer volt.

Amiben viszont az Orbán-kormány verhetetlen, az a kerékpárút-építés, 2010 és 2015 között ugyanis több mint ezer kilométerrel nőtt a hálózat hossza, elérve a 3072 kilométert. Ebből 400 kilométer egy év alatt "jött össze".

Bár az elmúlt években valóban gyakran lehetett olvasni kerékpárút-átadásokról, ilyen mértékű növekedés esetén felmerül a gyanú, hogy azokat a már meglévő utakat is beleszámolták a hálózatba, amelyeket táblákkal és kerékpárút-piktogramokkal tettek az országos bicikliút-hálózat részévé. Ezért megkérdeztük a KSH-t, hogy milyen módszertan alapján számoltak. A statisztikai hivatal a Magyar Közúthoz irányított minket, mondván, az adatok tőlük származnak, ők viszont a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot (KKK) adták meg, mint a témában illetékes szerv. A KKK rajta van a megszűnésre ítélt közintézmények listáján, hamarosan a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadnak. Ha válaszolnak, a cikket frissítjük.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

megfigyelt, 2016.11.20 11:40

@waszabi: Teljesen mindegy a kormánynak mi épűl ,lényeg minél többet tudjanak lopni az árakból. Nem is szégyenlik még azt sem hogy SIMICSKÁNAK nem akarnak munkát adni még 15-20 % al sem olcsóbban a csókosok áránál.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

waszabi, 2016.11.19 18:49

Nagy hiba volt, hogy az Orbán kormány nem fejlesztette az úthálózatot érdemben. Mert a gazdaság hatékonyságának növekedéséhez ez nagyban hozzájárul. Ha csak az M3 autópálya Debrecenig, majd Nyíregyházáig történt meghosszabbítását vesszük alapul, már érthető, hogy miért fontos. Személyes élményem ezzel kapcsolatban, hogy nem kell a 33-ason meg a kertek alatt közlekednem, hogy előnyhöz jussak a 4-es főúttal szemben, ha pl. Hajdúszoboszlóra akarok eljutni - felmegyek Gödöllőn az M3-ra és lejövök Hajdúszoboszlónál, aztán ott vagyok. A közlekedés nagyon fontos az ellátásban, szállításban. Nem véletlen, hogy Kína amerikai szupercégeket vásárol fel - ott ugyanis nem csak a gyártókapacitás, de a gyártott volumen logisztikai áteresztő képessége is megvan. Nyilván lényeges a kikötői kapacitás a tengeri szállítás szempontjából, de ugyanilyen lényeges a szárazföldi szállítókapacitás megléte is, mert csak ezek összhangjával biztosítható a zavartalan szállítás. Csodálom, hogy az Orbán kormány, amely korábbi összetétele során megtervezte az autópálya hálózat bővítését, nos, hogy ők ezt most nem értik, mennyire fontos volna. A rómaiak már 2000 évvel ezelőtt is tudták, milyen fontos a köves út. Nem köztéri felújításokat, szökőkutakat kéne EU-s támogatásokból építeni, hanem utakat. Főleg, ha útdíjat szednek a fuvarozóktól. Nem kell ehhez sok ész, sztem. Jó úthálózat - hatákonyabb gazdaság - több befektető az ország erre rászorultabb térségeiben is. A Belgrád-Budapest vasút helyett inkább autópályát, autóutat építenék a kormány helyében, több hasznot hozhat nemcsak a gazdaságnak, de azon keresztül 2x-esen is az állami büdzsének - egyszer a gazdasági előnnyel, másodjára meg az útdíjjal. Csak ezek sosem használnak még zsebszámológépet sem, annyira el vannak telve a maguk ideáitól.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html