Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az év első hónapjában közel 4,9 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami bő 11 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit - közölte a friss adatokat a Datahouse. A márkák rangsorát fej fej mellett a Skoda, Opel, Ford hármas vezeti, 12 százalék körüli piacrészesedésekkel, majd a Suzuki és a VW következik. Érdekes - bár egyhavi adatból nem érdemes túlzottan sok következtetést levonni -, hogy a Mercedes úgy került be a top 10-be (7. hely, 4,1 százalékos piacrészesedés), hogy 199 darabra került rendszám a tavaly januári 72 után. A csillagos márka ezzel a Daciát is megelőzte, ami vélhetően a rendőrségi járműbeszerzés hatásának tudható be.

A kishaszonjármű-piacon - amire szintén hathatott a rendőrségi tender - ennél is nagyobb, 55,6 százalékos növekedést hozott a január. Összesen 874 kocsira került magyar rendszám. Itt toronymagasan a Ford vitte a prímet, a piac bő negyedét birtokolva.

A nagy haszonjárművek piaca felemásan alakult: a jobbára belföldön használt teherautókból 45 százalékkal kevesebb, 53 talált gazdára, míg a külföldi fuvaroknál alkalmazott vontatókból harmadával többet, 422 darabot helyeztek forgalomba.

A járműeladások növekedésében fontos szerepe van a lízingtársaságoknak, az új személy- és kisteherautók közel 40 százaléka lízingkonstrukciók keretében kel el - kommentálta az adatokat Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Hozzátette: a haszonjárműveknél bekövetkezett növekedésben kulcsfontosságú a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja (nhp), amelynek segítségével nagyon sok vállalkozás szerzett be új járművet. Lévai azt is elmondta, a januári adatok arra utalnak, hogy továbbra is élénkülőben van a járműpiac, ez pedig a lízingpiac gyarapodásához is hozzájárul. A jövőben a gazdasági növekedés és a kkv-k fejlődése szintén hozzájárulhat a lízingpiac erősödéséhez - fogalmazott Lévai.