Fékhiba történhetett a Gripen-balesetnél

Murguly Gusztáv nyugállományú Gripen-pilóta szerint fékhiba okozta a Magyar Honvédség Gripen típusú vadászgépének keddi csehországi balesetét.
MTI, 2015. május 19. kedd, 21:40
Fotó: Napi.hu

Valószínűleg leszállás közben "nem működött a repülőgép fékrendszere, illetve irányíthatatlanná vált", ezért a két pilótának katapultálnia kellett, mert ilyenkor nagy a veszélye, hogy valamivel összeütköznek, és még nagyobb baj történik - mondta Murguly Gusztáv az M1 Híradójának.

Mészáros László, a Magyar Repülőszövetség elnöke ugyancsak az M1 Híradójának elmondta: a katapultálás nagyon bonyolult folyamat, másképp kell végrehajtani nagy, közepes magasságban, vagy közvetlenül a földről.

A korszerű repülőgépek olyan katapulttal rendelkeznek, amely működtethető a földről, álló helyzetből is, és a katapultálás után sikeresen földet tud érni a pilóta - tette hozzá.

A Magyar Honvédség Gripen típusú vadászgépe földet érés után túlfutott a kifutópályán kedd kora délután a Prágától keletre fekvő Cáslav katonai repülőtéren, a két pilóta katapultált - közölte a Honvédelmi Minisztérium (HM) az MTI-vel, hozzátéve: a személyzet a biztonsági protokollnak megfelelően döntött a katapultálás mellett, a pilóták nem sérültek meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matolcsy, 2015.05.19 22:21

Itt nincs kék-sárga...ha rendszerhiba fizethet a Grippent gyártó cég ha a szerelők hanyagsága a szerelők cége.
Az a kérdés a MH a grippeneket milyen szerződés alapján szervizeltetheti.
Ha pilóta hiba milyen szerződésben vállalt feltételek vannak a milliáddos nagyságú oktatásban...
Valakinek fizetnie kell.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html