Fellegi: a Malév ebben a formájában nem tartható fenn

Október elején rendeződhet a Malév sorsa, akkor kerül a magyar-orosz tárgyalások napirendjére a magyar légitársaság ügye - mondta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter az MTI-nek.
MTI-Eco, 2010. szeptember 28. kedd, 09:15
Fotó:

A magyar és az orosz kormány delegációjának október elejére tervezett találkozójára véglegesítik a magyar légitársaság rendezési tervét, amelyet szakértők dolgoztak ki és az érdekeltek még egyeztetetik - mondta.

Fellegi kifejtette: reményei szerint a tárgyalásokon megszülethet a legmagasabb szinten az a politikai döntés, amely a Malév sorsát meghatározhatja. A kormány továbbra is azt szeretné, ha a Malév magyar tulajdonú nemzeti légitársaság lenne, amely Budapest központtal a gazdasági, turisztikai igényeket kiszolgálja.

Ugyanakkor a Malév ebben a formájában nem tartható fenn, az orosz partnerekkel azért kell megállapodást kötni, hogy a cég mostani felépítése megváltoztatható legyen - tette hozzá, de erről részleteket nem közölt.

A Malév 95 százaléknyi részvénye az idén tavasszal a hitelek egy részének tőkévé alakításával került ismét magyar állam tulajdonába, míg a maradék öt százalék az orosz állami Vnyesekonombank érdekeltségébe tartozó AirBridge Zrt.-nél maradt.

A légitársaság visszaállamosítása óta alaptőke emeléssel és tulajdonosi kölcsönök juttatásával mintegy 35 milliárd forint juttatást kapott a Malév. Legutóbb éppen ezen a héten 14,7 milliárd forint tőkeemelés történt és a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 5,7 milliárd forint hitelt nyújtott a légitársaságnak.

A Malév kisebbségi tulajdonosa, az AirBridge Zrt. az orosz állami Vnyesekonombank érdekeltségében van, és maga az orosz bank közvetlenül a Malév finanszírozója is. Márton Attila a légiközlekedésért felelős miniszteri biztos nyár közepén az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a magyar légitársaság 102 millió euróval (jelenlegi árfolyamon mintegy 29 milliárd forint) tartozik az orosz banknak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

megalodon, 2010.09.28 21:46

Azt, hogy ez mibe került eddig nekünk azt nemtudom, de azt hogy mekkora csődtömeg vagy milyen sikeres a cég elmúlt 10 éve azt letöltheted a :http://www.malev.hu/ceginformaciok/sajtoszoba/jelentesek-statisztikak

De persze nyilván nem veszed a fáradségot ezért
Mérleg szerinti eredmények évenként (milliárd forint kerekítve :

2009 -24,8 (-24837430000 forint )
2008 -14,5
2007 +0,7 (jól látod ez plusszos)
2006 -10,8
2005 -1,27
2004 -4,9
2003 -13,49
2002 -2,7
2001 -7,5
2000 -9,3

Mindösszesen: 88,56 Milliárd forint, természetesen negatív előjellel.
Így aztán érthető a postagalamb szindróma, mindig visszaszáll az eredeti tulajdonosra, akik meg megvették azok hanyat homlok menekülnek.

persze a Wizzairnek kökemény konkurrencia és a Wizzair is veszteséges ( accem, tévedés joga fenntartva ). Ezért a magyar légiközlekedés kb. úgy tekinthető mintha a saját katonáink egymást kaszabolnák a csatában és könnyen az egész sereg felemésztődik ha valaki(k) nem teszik rendbe ezt az őrületet.

Remélem az általam igen tisztelt és nagyra tartott Fellegi Úr és csapata kézbe veszi ezt a témát is ( bár ez lenne az egyetlen amit meg kék oldani)

( Apropó, amit a Molról irtam neked a múlt héten az accem mostmár világosabb...mármint hogy ne üldögélj az eső trendbe... persze mostmár mindegy...)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megalodon, 2010.09.28 21:41

Azt, hogy ez mibe került eddig nekünk azt nemtudom, de azt hogy mekkora csődtömeg vagy milyen sikeres a cég elmúlt 10 éve azt letöltheted a :http://www.malev.hu/ceginformaciok/sajtoszoba/jelentesek-statisztikak

De persze nyilván nem veszed a fáradségot ezért
Mérleg szerinti eredmények évenként (milliárd forint kerekítve :

2009 -24,8 (-24837430000 forint )
2008 -14,5
2007 +0,7 (jól látod ez plusszos)
2006 -10,8
2005 -1,27
2004 -4,9
2003 -13,49
2002 -2,7
2001 -7,5
2000 -9,3

Mindösszesen: 88,56 Milliárd forint, természetesen negatív előjellel.
Így aztán érthető a postagalamb szindróma, mindig visszaszáll az eredeti tulajdonosra, akik meg megvették azok hanyat homlok menekülnek.

persze a Wizzairnek kökemény konkurrencia és a Wizzair is veszteséges ( accem, tévedés joga fenntartva ). Ezért a magyar légiközlekedés kb. úgy tekinthető mintha a saját katonáink egymást kaszabolnák a csatában és könnyen az egész sereg felemésztődik ha valaki(k) nem teszik rendbe ezt az őrületet.

Remélem az általam igen tisztelt és nagyra tartott Fellegi Úr és csapata kézbe veszi ezt a témát is ( bár ez lenne az egyetlen amit meg kék oldani)

( Apropó, amit a Molról irtam neked a múlt héten az accem mostmár világosabb...mármint hogy ne üldögélj az eső trendbe... persze mostmár mindegy...)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ORION70, 2010.09.28 17:48

Tudja valaki, hogy mennyi pénzébe került eddig a MALÉV az államnak?
Én a 20 éve pénznyelőgépként működő nemzeti légitársaság dotálása helyett bölcsödét, óvodát építenék iskolát fejlesztenék és utakat javítanék..
A társadalomnak elege lett a MÁV és a BKV áttekinthetetlen finanszírozásából itt az ideje rábredni, hogy a MALÉV is a helyére kerüljön.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megalodon, 2010.09.28 17:17

Nem a Felleginek mondtam, hanem úgy általában az illetékes elvtársaknak, téged is tegezlek pedig lehet hogy éppen te vagy Hamlett a Dán Királyfi... nyilván az angolból átvett rossz modoromnak köszönhető a tegeződés, úgy általában .. olyan Ikeás...nekem is meg nekik is eddig még bejött. A Fellegi (Úr)mellesleg tényleg a kormánynak az erösebbik részét alkotja, nem Ő az akit le kéne cserélni...

A különbség az az a két légitársaság között mindössze annyi, hogy a Malévnek havi 1 milliárd a vesztesége ami neked is évi egy db ezresbe kerül, mert nem a Putyin fizetgeti bele a pénzt...
A Wizzair pedig versenyhátrányba kerül egy olyan céggel szemben aki minden hónapban évek óta ki van segitve. A szitu az így az, hogy nem megy a Wizzairnek sem és a Malévnak sem ezért kéne elbeszélgetni kormányzati oldalról a mélyen tisztelt miniszter Urnak a piaci szereplőkkel, hátha tudnak együtt müködni, mert ez egy eléggé "komplex" probléma lásd Ferhegyi botrányok stb...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogar511, 2010.09.28 16:51

már megbocsáss, de mi jogosít fel erre az alpári tegeződésre? Hacsak nem őriztetek együtt kecskét valahol, de a miniszter úr esetében erre komoly kételyeim vannak...
Egyébként egy nemzeti légitársaság és egy fapados között azért van némi különbség...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html