A NAPI Gazdaság cikke Az Országos Érdekegyeztető Tanácsban tett ígéret szerint valószínűleg mégsem bonyolítják tovább a cégek életét, és nem szüntetik meg a munkáltatói adómegállapítást. A dolgozó tehát továbbra is munkaadójára bízhatja szja-bevallásának elkészítését – ha az vállalja –, de választhatja az önadózást, illetve az adóhatósági adómegállapítást is. Utóbbiban a munkáltatónak akkor is közre kell működnie, ha nem hajlandó a bevallás elkészítésére (és a dolgozó nem az önadózást választja). A gyógyszertárak eddig építményadó-mentességet élveztek, a kormány azonban a kedvezményt nem kívánja kiterjeszteni gyógyszerforgalmazásra nemrégiben feljogosított vállalkozásokra. A költségvetési bizottság helyi adókról szóló törvényt módosító javaslata ezért a jövőben csak közforgalmi, illetve a fiókgyógyszertáraknak biztosítana adómentességet. Az Alkotmánybíróság döntése kapcsán módosítanák az szja-törvényt és újra adómentességet adnának az önkormányzati lakáscélú támogatások után, amit az állami támogatás január elsejei megszüntetése miatt töröltek. Mivel az alkotmánybírósági döntésre váró elvárt adó alól mentesülhetnek azok a cégek, illetve egyéni vállalkozók, amelyek/akik éves árbevétele egyik évről a másikra legalább 15 százalékkal esik vissza valamilyen elemi kár miatt, a költségvetési bizottság meghatározta annak fogalmát. Elemi kárnak minősítik többek között a jégesőt, az ár- és belvizet, a fagyot, az aszályt, a földrengést és a természeti tüzet is. Azon kívül, hogy visszamenőleges amnesztiát adnak a cégeknek az ajándékozási illeték megfizetése alól, a multiknak spórolnának azzal is, hogy a januártól igénybe vehető új APEH-szolgáltatás, a szokásos piaci ár megállapításának díjánál 50 millió forintos korlátot vezetne be. (A jelenlegi javaslat szerint a díj a szokásos piaci ár 1 százalékára rúgna.) Februártól átlagosan 6-7 százalékkal emelné a regisztrációs adót az egyik szocialista képviselő. A Népszabadság szerint a pénzügyi tárca által javasolt, az Európai Bíróság ítélete nyomán kedvezőbbé váló avultatási rendszer figyelembevételével az új autók behozatala többe kerülne, míg a használtaké ugyanannyiba vagy akár kevesebbe. Az indoklás szerint az emelésre azért lenne szükség, mert a jövő évtől a 10 évnél idősebb, valamint az Euro–2-esnél rosszabb motorral rendelkező autókat is forgalomba lehet helyezni. Ezeknél 60 százalékkal növelnék a regadó alapját, amit bőven ellensúlyozna az avultatáshoz kapcsolódó adótétel-csökkentés. A költségvetési bizottság egyik javaslata szerint tovább szélesesítenék a hitelintézeteket terhelő 5 százalékos különadó alapját, ami február közepétől nemcsak a jogszabályban rögzített, hanem az egyedi megállapodásokhoz kapcsolódó állami támogatásos hitelkonstrukciók után befolyt kamatot is tartalmazná.