Fizetős M0 - újabb változás jöhet

Áprilistól kérelmezhetik az útdíjfizetési kompenzációt a nagycsaládosok és a mozgásukban korlátozottak, ha a kormány elfogadja az erről szóló rendelettervezetet - írta pénteki számában a Magyar Nemzet a javaslatra hivatkozva.
MTI, 2015. március 6. péntek, 08:10
Fotó: Napi.hu

A dokumentum szerint a már megvásárolt D2-es kategóriába sorolt járművek után a heti és havi, illetve a megyei útdíjmatricák teljes árának fele visszakérhető.

Az érintettek a járási hivatalokban, illetve a kormányablakoknál kérhetik a kompenzációt, jogosultságuk igazolásával akár postai úton is. A kompenzációt a tervezet szerint negyvenöt napon belül - kérésüknek megfelelően postai úton vagy banki átutalással - folyósítják az ügyfeleknek.

A lap úgy tudja: az Emberi Erőforrások Minisztériuma által megfogalmazott rendelettervezet március végén kerület a kormány elé.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

troppauerhumer, 2015.03.06 09:04

FideSS törvényalkotás 4 lépésben:
1,. ügyelj rá, nehogy csinálj valamit a héten!
2,. jelentsd be péntek délután, hogy mindenkinek levágod a kezét, lábát.
3,. hétfőn jelents be egy módosítót, hogy csak 2 ujj lesz levágva,az egyik az M0....
4,. fürdőzz a sikerben és elismerésben, mert megmentetted mindenkinek a kezét s lábát...
Kitalálunk valami értelmetlen faszságot.
Kiderül, hogy értelmetlen az egész. Ráadásul sok embert megszopat, akiket nem is akartunk (?) megszopatni.
Na most mi legyen? Mégsem vonhatjuk vissza, olyat nem lehet.
Döntött a kormány: nagycsaládos nemzetvezetői jogosítvánnyal rendelkező kisbuszosoknak kedvezmény jár!Ezt mégis, hogy a francba mérik? Be kell jelenteni az okmányirodában, hogy én egy 4 gyerekes valaki vagyok és ezért az autóm is 4 gyerekes? Vagy ha a sógorom vezeti 3 gyerekkel, akkor neki már dupladíj? Ha csináltam a világban egy tucat gyereket 5 anyának, akkor már jár nekem?És az a hülye útfigyelő kamera honnan a bánatos lófäszból fogja tudni, hogy az autósnak hány családja van.Most ez komoly?A műszakira vinni kell a családot.
A forgalmiba ezentúl be kell vezetni a gyerekek számát?Akinek meg három gyereke van, az meg rohadjon meg. Az még nem nagycsalád.
Világos.Ezen az országon már csak röhögni lehet.
Igazán nagyvonalúak voltak. írhattak volna konkrét rendszámokat is a mentesítő passzusba.Talán nem kellett volna a kisbuszokat egy kategóriával feljebb sorolni, mely csak egy az Orbán szekta család ellenes intézkedései közül.
Állítólag az adómentes úthasználat mellé stadiont is kapnak a kertjük végébe!
Nehogy a végén még azt gondolja valaki, hogy az új kedvezményt pont a nemzetmegvezetőre szabták.ADJUNK KEDVEZMÉNYT, BA+!Ha Ráhelnek, idézem, "saját családja van", akkor már csak négy gyereke maradt, vagyis pont hogy rá szabták.Csak azért is magára szabatja az útdíjat, nem az emberek érdekeire van tekintettel, csak azért is megcsinálták vejének a keszhelyi kikötő mutyit pályáztatás nélkül, "testre szabva", hogy Ráchelke anyagi biztonsága nehogy meginogjon, csak azért is újabb eljárást indítanak Horváth András ellen, tehát tombol a hatalmi arrogancia..,tesznek a fejünkre, meg a tüntetéseinkre.
Mit is mondott azon a híres nemtaggyűlésen: csak arra figyeljetek, hogy ne mi nyerjük a legtöbbet!
És ezt hogy a fenébe ellenőrzik?
Mert a rendszer matricát szűr, és nem látja, hogy kinek hány gyereke van...
A megvalósíthatóság az már nem a kormány dolga, jut eszembe.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troppauerhumer, 2015.03.06 09:01

@unnortodox: Seggszáj "úr" nem szól ez másról mint egy különleges fajtája a lehúzásnak. Roppant hatékony, és aljas formában.
Nincs pénz a gazdaságban,hazugság a Magyarország jobban teljesít,igaz az,hogy nem tudunk annyit adózni amit a FideSS el ne tudna lopni.Ennek az intézkedésnek, mint adóemelésnek, adóbevezetésnek, illetéknek egyéb állami sarcnak a FideSS pénzéhsége az oka.Nem kellett volna ellopni a magánnyugdíjvagyont, nem kellett volna stadionokat építtetni, nem a haverok zsebét kellene tömni, nem kellene elbäszni a pénzünket hülyeségekre, nem kellene gátlástalanul korruptnak lenni.Akkor talán beljebb lennénk, és most talán nem az lenne az elsődleges probléma, hogy honnan lesz pénz ha üres az államkassza, mert elbäsztatok mindent, amit csak lehetett.
Amúgy csak hogy mindenki értse, ez nem a mi tízezer forintjainkról szól, hanem a fuvarozás költségeinek szándékolt megnöveléséről (a mi pénzünk csak bónusz).
Ugyanis ha a lokális áruszállítás költségeit megemeljük, az helyi szinten árnövekedést fog eredményezni, a magasabbra emelt ár pedig mivel is jár együtt? Igen, több ÁFA bevétellel, amit persze a végfelhasználó fizet meg.
Ez egy ugyanolyan ÁFA-bevétel korrekciós húzás, mint a rezsicsökkentés. Kibaszunk a szolgáltatókkal, azok árat emelnek, azt a hülye választó megfizeti, és amíg a döntésben érintett piac állami bevételei konstansak, egy másik piaci szegmensben az árnövekedés hatására megnő az ÁFA-bevétel, így a maffiaállamnak a kiírt plusz bevétel mellett további plusz bevétele keletkezik az ÁFA-bevételek terén, amit a 10.000 forintos matricához hasonlóan mi fogunk kifizetni...
És azt se gondolja senki, hogy itt megáll a FideSSmaffia. Mert ez a döntés megnöveli az átmenő forgalmat, így a közlekedési dugók gyakoribbak valamint hosszabbak lesznek, így ki lehet írni rá a "büntetést", például behajtási díj és dugódíj formájában, amit végeredményében megint mi fizetünk meg.
Mintha magántőkéből épültek volna ezek az utak.
Megcsinálják az adófizetők pénzéből, aztán még vámot szednek a használatukért.
Egyébként is felháborító az egész; magyar állampolgárként úgy érzem, jogom van eljutni a saját hazámban A. pontból B. pontba ingyen és bérmentve.
Szemét kufárok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troppauerhumer, 2015.03.06 08:53

@unnortodox: Seggszáj "úr"Az új rendszer második pillére sokaknak bejön. Mindenki kiszámolja, hogy a rövidebb távú rendszeres útjaival mennyivel jobban jár az egy (kettő, esetleg három) megyei matricával, mint az eddigi évessel. Éljen, tapsvihar, a kormány megtalálta az igazságos közteherviselés új csodamódszerét.

Nos, az kétségtelen, hogy az újfajta matrica valóban javítja a jelenlegi rendszer néhány igazságtalanságát; konkrétan a rövidebb távon, de napi rendszerességgel közlekedők számára nyújt a korábbinál kedvezőbb lehetőségeket. Ha csak erről a pillérről szólna a javaslat, különösebben nem tiltakoznék ellene.

Azt azért megjegyezném, hogy a megyei matrica ugyan valóban sokak terhét csökkentheti, de a valódi igazságosságtól (és nem mellesleg a józan paraszti észtől is) még mindig igencsak távol áll. Mert azt nehezen lehet igazságosnak tartani, hogy ha mondjuk valaki Komáromból jár Győrbe dolgozni, akkor két megyematricát kell vennie, míg Mosonmagyaróvárról elég egy, holott megtett a távolság kb. azonos.

Hasonló példát lehet sokat találni, a lényeg az, hogy ha igazságosak akarunk lenni akkor távolság alapú rendszert kellene csinálni. Azaz megyei bérlet helyett tessék megadni a kezdő és a végpontot, a tarifa (beleértve ebbe a heti, havi és éves bérletet egyaránt) legyen a távolsággal arányos.

(Mielőtt valaki letorkollna, hogy hülye ez, ahhoz fizetőkapuk kellenének, elmondom, hogy nem. Nem kellenek. Fizetőkapuk csak akkor kellenek, ha minden egyes útért fizetni kell. Amiről én beszélek, az továbbra is bérletes rendszer lenne, csak a bérletet tetszőlegesen megadott szakaszokra lehetne kérni, az ár meg a szakaszok hosszával lenne arányos. Az ellenőrzésre meg ott vannak a kamerák, eddig is azokat használták. Ehhez kellene némi számítástechnikai fejlesztés, de fizetőkapuk nem.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troppauerhumer, 2015.03.06 08:50

@unnortodox: Derága Baro....ööö...Seggszáj Fónagy "úr"...copy:"a kresz-ben nincs olyan kategória ,hogy elkerülő út ...,pesten sincs ingyen ebéd "..
Ez az én elsődleges kifogásom az egésszel szemben. Azzal, hogy a városi bevezető szakaszokat fizetőssé teszi a kormány, azzal megnöveli az ezekkel a szakaszokkal párhuzamos városi utak, utcák forgalmát.

Erre persze van "válasz", mondván, hogy hiszen itt csak évi ötezer forintról van szó, havi négyszáz, az egy liter benzin saccperkábé, az semmi, annyit mindenki ki tud és biztos ki is fog fizetni. Ha pedig mindenki kifizeti, akkor nincs miről beszélni, nem lesz itt semmiféle forgalomnövekedés azokon a párhuzamos utakon. Ugyebár. Van még kérdés?

Ezzel az érvvel az a baj, hogy sosincs olyan, hogy egy újonnan bevezetett költséget mindenki kifizet. Olyan van, hogy 50% kifizeti. Meg olyan, hogy 80% kifizeti, Vagy 90. Esetleg 93,42%. De nem száz százalék.

Az évi ötezer forint tényleg nem nagyon sok az autó egyéb költségeihez képest, tehát szerintem az autósok nagy többsége ki fogja fizetni. De az a pár százalék, amelyik nem fizeti ki, az is fog valahol közlekedni. A párhuzamos, kis kapacitású városi utakon. És azokon az a pár százalék is jelentős forgalomnövekedés lesz. Már csak azért is, mert a budapesti bevezetőkön közlekedő autóslétszámnak a pár százaléka is igencsak jelentős szám.

Nézzünk egy példát: az M1-M7 bevezető becsült napi forgalma 130 ezer gépjármű (forrás itt, ld. a videót 1.36-nál). Ennek az 5%-a is napi 7000 autó. A 10%-a meg 14000. Kb. ez az a nagyságrend, amivel az M1/M7 bevezezetővel párhuzamos útvonalak terhelése növekedni fog. És ugye ami a nagykapacitású autópályabevezetőn pár százalék, az ezeken a kisebb utakon már jelentős tétel, még akkor is, ha többfelé oszlik. Bár mondjuk pl. Budaörsről olyan sokfelé nem tud oszlani, van ugye elsősorban az 1-es út, egyeseknek jó lesz a végén egy leágazás a Törökbálinti út, másoknak az Egérút felé.

Másfelé nem vagyok annyira ismerős, de ránézésre is aggódnék az M3 mellett az Új Fóti út, az M5 mellett a Nagykőrősi út forgalomnövekedési esélyei miatt, illetve Érden a 6-os és a 7-es út felé irányuló forgalom hatásai miatt.

És mindezt miért? A budapestiek és az agglomerációban lakók által befizetett éves megyei matrica ugyan pluszbevétel, de ha igen-igen optimistán 800 ezer bérlettel számolunk, az akkor is csak 4 milliárd forint. A környezeti tehernövekedés szerintem bőven nagyobb kárt okoz ennél.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troppauerhumer, 2015.03.06 08:42

Nagycsaládosok matricáját fizetik a kiscsaládosok.Remek!Mindjárt beszarok az örömtől!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html