Az autóipari információszolgáltató szerdai közleménye szerint 2012-ben összesen 53 431 új személyautó és 10 877 új kishaszongépjármű került a magyar utakra.Decemberben az előző évinél 55 százalékkal több személygépkocsit helyeztek üzembe, éves összesítésben pedig 2012-ben 18 százalékkal több autó került forgalomba, mint a megelőző esztendőben.

A kishaszongépjárművek forgalomba helyezésénél az előző év azonos időszakához képest decemberben 38 százalékos csökkenést mértek, míg a teljes évet tekintve 6 százalékkal alacsonyabb a 2012-es szám. Decemberben a legsikeresebb autómárka - személyautó és haszongépjármű esetében egyaránt - az Opel volt havi 1319 darabbal. Az egész év viszonylatában szintén az Opel került ki győztesen 7916 darabos összes forgalomba helyezéssel, ezzel a márka a hazai piac 12 százalékát fedi le.

A JATO Dynamics közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy a negyedik negyedévben realizálódó rendőrségi flottacserének köszönhetően a 2012-es év mindenképp az Opel éve lett Magyarországon.
A kimutatás szerint az új autók forgalomba helyezésének 80 százaléka céges ügylet, míg a magáneladások a piac 20 százalékát teszik ki.

Az autóipari információszolgáltató közleményében úgy értékelte, hogy bár a növekvő trend bizakodásra ad okot, de ezek a számok elmaradnak a válság előtti forgalomba helyezési mennyiségektől és az üzletág sikeres működéséhez szükséges optimális darabszámoktól.