Fordulat jön a papírzsebkendő-botrányban - döntött a GVH

Hosszú vizsgálat végére kerülhet pont, miután a versenyhatóság "ítéletet hirdet" a papírzsebkendő-piac kartellező cégeinek ügyében.
Komócsin Sándor, 2018. május 28. hétfő, 08:46

Több milliárd forintos kartellbírság fenyegeti azokat a cégeket, amelyek összehangolhatták tevékenységüket a papírzsebkendő-piacon - írja a Világgazdaság. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH)  több mint három éven át vizsgálta a "papírzsepikartell" néven elhíresült ügyet.

Összesen hét céget gyanúsítottak összejátszással: beszállítói oldalról az SCA-t és a Vajda Papír Kft.-t, a kiskereskedelmi szereplők közül pedig a Tescót, az Auchant, a Spart, a Metrót és a DM-et. A gyanú szerint egyeztethették az áraikat és üzletileg érzékeny információkat is megosztottak egymással.

Döntött a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a DM-Drogerie Markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Metro Kereskedelmi Kft., a Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft., az Essity Hungary Kereskedelmi Kft., a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft., a Tesco-Global Áruházak Zrt. valamint a Vajda-Papír Gyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. vállalkozásokkal szemben indított eljárását - közölte lapunkkal  hivatal.

A GVH azt vizsgálta, hogy az eljárás alá vont gyártók összehangolták-e egyes papíráru termékeikkel (pl. papír zsebkendővel, toalettpapírral) kapcsolatos áremeléseiket, azok mértékét és idejét, valamint osztottak-e meg egymással egyéb, üzletileg érzékeny információt. Az eljárásban rendelkezésre álló bizonyítékok nem támasztották alá, hogy a gyártók között -fennálló legitim üzleti kapcsolatukon túl - jogsértő megbeszélések is zajlottak volna találkozóikon.

Vizsgálták azt is, hogy az érintett gyártók folytattak-e fontosabb kereskedelmi partnereikkel árképzésük összehangolására irányuló vagy azt eredményezhető egyeztetéseket.

Az eljárásban feltárt információk alapján azonban nem volt bizonyítható, hogy a kereskedők összehangolt magatartást tanúsítottak, egymás közötti kommunikációs csatornaként vagy közvetítőként használva a gyártókat.

A fotó forrása: Marc Serota/AFP

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

babmami, 2018.05.28 09:55

Az ismerősöm kereskedői posztban van az egyik nagy cégnél és reggel átnézi a szomszédos másik nagyker papír ár polcait és igazítja a sajátjukat is. Nem kell összefogás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html