Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Előfordul, hogy a pedagógusképzésre felvett hallgatók kevesebb mint fele jut el addig, hogy iskolában tanítson - derült ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Szél Bernadett független országgyűlési képviselő adatigénylésére küldött válaszából, amelyet a Népszava idéz.
A 2018/2019-es tanévben például 12 634-en kezdtek meg valamilyen pedagógus munkakör betöltéséhez szükséges végzettséget és szakképzettséget biztosító képzést, diplomát ugyanebben az évben 8026-an szereztek, a pedagógus pályára lépők száma pedig éppen hogy csak meghaladta a hatezret.
Igaz, akik tavaly végeztek, korábban kezdték a képzést, de az arányok évekre visszamenőleg szinte változatlanok: a 2013/2014-es tanévben például 13 874-en kezdték meg tanulmányaikat ezen a területen, a diplomát szerzők száma nyolcezer volt, a pályakezdőké kicsivel kevesebb mint hatezer. A legnagyobb különbség a képzésbe belépők és a pályakezdők számában 2014/2015-ben volt: több mint 15 ezren kezdték meg tanulmányaikat, a végzettek közül pedig csak ötezren kezdtek tanítani.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete felhívja a figyelmet arra, hogy mindehhez még hozzájön a lemorzsolódás: számításaik szerint a kezdő pedagógusok mintegy 30 százaléka egy év után, további 30 százalék öt év után elhagyja a pályát. Egy kezdő pedagógus ma bruttó 180 ezret keres, más területen tanári diplomával ennél jóval többért lehet elhelyezkedni.
Érdekes cikket adott ki a Die Welt magazin a Center Automotive Research érdekes statisztikáiból, ami a Németországban forgalomban lévő autók számát és megoszlását vizsgálta, konkrétan...
Sorathul, 2019.07.25 06:56
És semmi köze sincs az egyre csökkenő tanárlétszámnak a csökkenő(egyre kevesebbet érő), amúgy se sok fizetésükhöz?
A tisztelet minden hiányának? Jogi lehetőségeik megnyirbálásának? A gyerek "szent és érinthetetlen" felfogásnak?
Elhiszem, hogy benne van az is amit Ön mond, de nem hinném, hogy a jelentkezők "nagy része" lenne az.
Egyszerűen mikor oda kerülnek, akkor szembesülnek a valódi helyzetükkel. Ez nem lehet?
Tulajdonképpen tudna javaslatot tenni, hogy mivel próbáljanak számolni, ha nem a tanárképző iskolák tanuló-létszáma alapján?