Gyorsan lépett a kormány: ilyen lesz a gyorsút

A kormány határozatot hozott a "gyorsút" gyorsforgalmiút-kategória bevezetéséről - az erről szóló kormányhatározatot a Magyar Közlöny pénteki számában tették közzé.
MTI, Napi.hu, 2015. október 30. péntek, 19:43
Fotó: Napi.hu

A határozat leszögezi: a kormány egyetért az új gyorsforgalmiút-kategória bevezetésének szükségességével, a kitűzött közútfejlesztési célok elérése érdekében. Ennek alapján a nemzeti fejlesztési miniszternek - az érintett miniszterek bevonásával - gondoskodnia kell az új gyorsforgalmiút-kategóriára vonatkozó jogszabályi és műszaki környezet kialakításáról.

A határozat szükségesnek tartja viszont, hogy például a "gyorsút" mellett is megépüljön a vadvédelmi kerítés; a "gyorsút" megépítésekor a szintbeli kereszteződések között a legkisebb távolság 15 kilométer lehet; a szintbeli kereszteződésekben pedig a jelzőlámpás forgalomszabályozás az elsődleges.

A "gyorsút" tervezésekor a terveket úgy kell elkészíteni, hogy a "gyorsutat" magasabb gyorsforgalmiút-kategóriára - autóúttá, autópályává - lehessen fejleszteni.

A kormány október elején fogadta el a fejlesztési minisztérium javaslatát, így új út a "gyorsút" - az utat kerítéssel kell védeni és két szintbeli kereszteződés között nem lehet kisebb a távolság 15 kilométernél. Így biztosítható a kormány azon terve, hogy minden megyei jogú városhoz gyorsforgalmi út vezessen. A "gyorsút" kevesebb biztonsági szolgáltatást nyújt az autóutaknál, de többet a szimpla főutaknál. Jellemzően 2x2 sávos utak lesznek.

A kormány felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg, a gyorsforgalmiút-fejlesztéseknél mely esetekben alkalmazható az új úttípus. Ott, ahol erre lehetőség van, az előkészítést haladéktalanul kezdjék meg. A jogszabályi és a műszaki környezet módosulását követően pedig az új gyorsforgalmiút-kategóriának megfelelő, meglévő úthálózati elemeket sorolják át ebbe a kategóriába.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

pmksz, 2015.10.31 18:43

@reszeloaladar:

Egyetértek ! Ezek a hozzászólók mind a Műegyetem végzett útépítő mérnökei, csak azt felejtik el, hogy a lakásuk és a munkahelyük közötti távolságot teszik meg minden nap, kivéve a hétvégét, amikor elmennek a város végén lévő TESCO-ba. Na mondjuk ez hosszabb két kilométerrel.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2015.10.31 18:32

@reszeloaladar: "Szerintem bízzunk annyira az útépítő mérnökökben, hogy meg fogják tudni oldani ezt a kérdést. Minél hamarabb kész, annál kevesebb baleset törénik majd a 4-es úton."


Bruhahahhaahahahaaaaaaaaaaaa!

A mérnökökben ön bízhat. De ha nincs pénz az útra, akkor a költségvetés meghúzásával ők is veszélyesebb utakat terveznek.

AHOGY AZT LÁTHATJUK A CIKKBELI ÚTTÍPUS ESETÉBEN IS!
Amióta nem simicska építi őket, azóta valahogy nincs ugyanannyi pénz rá...


Szóval:
Bruhahahhahhaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megfigyelt, 2015.10.31 17:42

@pastorius: Közel 2 millió km-et vezettem és közel 40 -évet építettem utat-hidat.

Békében az út tipúsát a szakma döntötte el a forgalmi igények alapján , szegény ország voltunk-vagyunk . A szakmában sokan vagyunk akik emlékeznek arra a mondásra,hogy a szükségeset és az elégségeset építsük.
Jelenleg a Miniszterelnök ahol megjelenik ott felelőtlen ígéreteket tesz a szavazat szedés érdekében és felesleges főleg a FIDESZ lakta környéken.
Amennyiben az utolsó években épült utak forgalmi igényét meg merné nézni valaki kiderülne a felelőtlenség.
El kell fogadni ezek el törpűlnek a felesleges stadion építések mellett.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

reszeloaladar, 2015.10.31 15:10

Felteszem minden hozzászóló útmérnök, ráadásul a gyakorló fajtából. Szeretném kérni, hogy akinek nincs autója, nem vezet, esetleg Budapestet sem hagyja el, az kevésbé okoskodjon.
Járok eleget az országban, és lépten nyomon eddig is épültek ilyen utak. A tvábbi jó hír, hogy ahol eddig elválasztás nélküli 4 sáv volt, oda is épül elválasztás sok helyen. Zalaegerszegről a 76-os út is ilyesmi, jelentem jó minőségű burkolaton biztonsággal lehet megelőzni a szélsőben kapaszkodó buszokat teherautókat. Az út kanyarog, van benne emelkedő és lejtő is. Ha autópályaként épült volna, akkor nem lehetne megkerülni úgy a dombot, hanem alagút/bevágás/viadukt kellett volna, szerintem az drágább lett volna.
Spanyolországban létezik egy Autovia nevezetű út, ott is kb annyi a megkötés, hogy legyen 2x2 sáv fizikai elválasztással. Ausztriában az S-betűs utak is hasonlóak, sok esetben 130-as korlátozással, amúgy kicsit szűkebbek a sávok komolyabb lejtők és emelkedők lehetnek rajta, a kanyarok ísugara is kisebb.

Szerintem bízzunk annyira az útépítő mérnökökben, hogy meg fogják tudni oldani ezt a kérdést. Minél hamarabb kész, annál kevesebb baleset törénik majd a 4-es úton.

Az már más kérdés, hogy az autóút szabványba miért nem fért bele a gyorsút. Autóút gyakorlatilag bármi lehet...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2015.10.31 12:54

A gyorsút ugyanolyan halálút lesz, mint az M0 déli szakasza volt a kezdeti időkben. Nem az építők, hanem a hülye autósok miatt, ők ugyanis sokan vannak.

Emlékszem olyanra, hogy az M0-on egy csurig rakott utánfutós Zsiguli megfordult! Előttem fékezett le és egy szembejövő csak a padkára lemenve tudta elkerülni a karambolt. Akkor még nem volt beton elválasztó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html