A határozat leszögezi: a kormány egyetért az új gyorsforgalmiút-kategória bevezetésének szükségességével, a kitűzött közútfejlesztési célok elérése érdekében. Ennek alapján a nemzeti fejlesztési miniszternek - az érintett miniszterek bevonásával - gondoskodnia kell az új gyorsforgalmiút-kategóriára vonatkozó jogszabályi és műszaki környezet kialakításáról.

A határozat szükségesnek tartja viszont, hogy például a "gyorsút" mellett is megépüljön a vadvédelmi kerítés; a "gyorsút" megépítésekor a szintbeli kereszteződések között a legkisebb távolság 15 kilométer lehet; a szintbeli kereszteződésekben pedig a jelzőlámpás forgalomszabályozás az elsődleges.

A "gyorsút" tervezésekor a terveket úgy kell elkészíteni, hogy a "gyorsutat" magasabb gyorsforgalmiút-kategóriára - autóúttá, autópályává - lehessen fejleszteni.

A kormány október elején fogadta el a fejlesztési minisztérium javaslatát, így új út a "gyorsút" - az utat kerítéssel kell védeni és két szintbeli kereszteződés között nem lehet kisebb a távolság 15 kilométernél. Így biztosítható a kormány azon terve, hogy minden megyei jogú városhoz gyorsforgalmi út vezessen. A "gyorsút" kevesebb biztonsági szolgáltatást nyújt az autóutaknál, de többet a szimpla főutaknál. Jellemzően 2x2 sávos utak lesznek.

A kormány felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg, a gyorsforgalmiút-fejlesztéseknél mely esetekben alkalmazható az új úttípus. Ott, ahol erre lehetőség van, az előkészítést haladéktalanul kezdjék meg. A jogszabályi és a műszaki környezet módosulását követően pedig az új gyorsforgalmiút-kategóriának megfelelő, meglévő úthálózati elemeket sorolják át ebbe a kategóriába.