Tragikus számokat közöltek az utakról

Az év első tíz hónapjában 513-an vesztették életüket közúti balesetben. Legutóbb 2015-ben volt ennél rosszabb a helyzet.
Csernátony Csaba, 2018. december 18. kedd, 06:40
Fotó: MTI Fotó - Varga György

Továbbra is kiábrándítóak a baleseti statisztikák: a rendőrség adatai szerint nőtt a halálos áldozatok száma az év első tíz hónapjában.

Közúti balesetben 513-an vesztették életüket, míg 2017 és 2016 azonos időszakában 498-an és 494-en. A mostaninál 2015-ben volt rosszabb a helyzet, akkor a halálos áldozatok száma 539 volt. Az országon belül kilenc megyében (Borsod, Fejér, Heves, Komárom, Pest, Somogy, Vas, Veszprém, Zala) és Budapesten nőtt a balesetben elhunytak száma.

Gyorshajtás viszi a prímet

A rendőrségi statisztika szerint a személyi sérüléssel járó balesetek oka leggyakrabban a gyorshajtás. Tíz hónap alatt több mint 14 ezer balesetből 4322 eset erre vezethető vissza, vagyis a gyorshajtás a balesetek 30 százalékánál játszik szerepet.

Az elsőbbség meg nem adása miatt következett be a balesetek 25 százaléka (3493 eset), míg a kanyarodás miatt a 18 százalékuk. A fennmaradó okok között szerepel az előzés, a követési távolság, a figyelmetlenség, a gyalogos hibája. A járművek viszonylag ritkán okoznak bajt, a rendőrségi adatok szerint a műszaki hiba a balesetek "mindössze" 0,7 százalékáért felelős.

Ebben a cikkünkben olvashat arról, a gyorshajtás visszaszorítására lenne egy megoldás, mégpedig az átlagsebesség-mérés bevezetése, de ez egyelőre várat magára. Arról pedig itt olvashat részletesen, hogy százmilliárdos károkat okoznak a balesetek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

szepujvilag, 2018.12.18 09:54

A balesetek többségében más tényező is akad, mint az orrvérzésig ismételgetett gyorshajtás. Rengeteg helyre tesznek ki sebességkorlátozó táblát, és ezzel a balesetet utólag ?megmagyarázzák?. A sunyin leskelődő traffipaxos rendszer csak a ?pénzlehúzásról? szól. Az úthálózat nagy része alkalmatlan a normális közlekedésre. Pl. az útburkolati jelek hiánya, elégtelen mennyiségű le-és felhajtósáv, rosszul kialakított kereszteződések, kerülő vagy gyorsforgalmi út hiánya! Alig van előző sáv vagy pihenő parkoló? ! Az osztrákoknál 3x nagyobb forgalmat kell levezetni, miközben a pl. 100km/óra lakott területen kívül a megengedett sebesség?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2018.12.18 07:57

Sajnos tahó módon vezetnek a magyarok. Itt az eredménye.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2018.12.18 07:34

Ezután még több lesz, mert aki még többet túlórázik az még jobban fog sietni hogy elintézhesse hétköznapi dolgait és ezt még fáradtabban fogja megtenni.
- de nem csak az egészségügy hanem ez is a fidesz népirtó politikájának a része már.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html