Háború indul az átverős autóreklámok ellen

A következő időszakban az eddiginél nagyobb figyelmet fordít a versenyhivatal a sokszor csalóka, trükkös autóreklámokra.
NAPI Online, 2007. november 27. kedd, 09:29
Fotó:

Eddig viszonylag kevés figyelmet fordított az autóreklámokra a Gazdasági Versenyhivatal, mert szakértői úgy vélték, hogy a autóvásárlás előtt, amelyben több millió forintos termékről van szó és a dolog évekre szóló eladósodással jár, alaposan ellenőrzik a feltételeket a fogyasztók. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szervezetének tapasztalatai szerint azonban ez nem így van, az olcsó törlesztőrészletek sok vevőt elcsábítanak, akik nincsenek tisztában ezek velejáróival - derül ki a Világgazdaság cikkéből. Ezért a GVH megszigorítja az autóreklámok ellenőrzését.

Az ilyen hirdetésekben gyakran nem tüntetik fel a gépkocsi vételárát, hanem csak a havi törlesztés szerepel. Nem ritka az sem, hogy csak az apró betűs részből derül ki, hogy nem átlagárról, hanem a legolcsóbb ajánlatról van szó. Szintén gyakori, hogy a csalogató vételár csak bizonyos feltételek - például a vevő a kereskedőnél köt finanszírozási szerződést, biztosítást - esetén érvényes.

Eddig azért büntettek meg egy céget, mert a valósnál két literrel alacsonyabb fogyasztást tüntetett fel egyik típusáról az egyik hirdetésében. Egy másik esetben az alacsony törlesztőrészlet feltételeinek elhallgatása miatt marasztalták el az autóscéget.

HOZZÁSZÓLÁSOK