A NAPI Gazdaság cikke Miután nyolc társaság webszerviz-szolgáltatással segíti az alkuszokat, és - tavallyal ellentétben - a piac valamennyi résztvevője fontosnak tartotta az egyedül megoldást kínáló partnerek segítését, ezért az adatok híreink szerint időben megérkeztek a társaságokhoz. A kampányhoz az éles verseny és a meg nem engedett eszközök használata is hozzátartozik. Az online-alkuszok között az első megjelenésért folyó - sokak szerint értelmetlen - versenyt elvben a Netrisk nyerte ugyan, de ahogy az elmúlt években többször, a honlapot most is szinte azonnal internetes támadás érte. A hibát már javították. A piac előzetes várakozásainak megfelelően a piacvezető, 1,8 millió ügyféllel rendelkező Allianz Hungária Biztosító megelégelte, hogy a tarifák tegnapi meghirdetésével ismét meginduló kampány során rendkívül nagy állományokat visznek el tőle, ezért - miként azt Salamon Károly elnök-vezérigazgató bejelentette - a társaság alapdíja is átlagosan öt százalékkal csökkent. A biztosító a múlt évvel ellentétben a kedvezményeket a régi ügyfelek számára is elérhetővé teszi - eltekintve attól a kedvezménytől, amelyet a társaság új értékesítési csatornája, az AllianzDirect nyújt. A Cseh- és Lengyelország után Magyarországon is megalapított vezérügynök-hálózatán az alapkedvezményeken felül további 15 százalékos kedvezményt lehet elérni. A kedvezménydömping másik innovatív eleme a kötelező és a casco biztosítást együtt kötő ügyfelek számára - a tízszázalékos kedvezményen túl - literenként a kutaknál (havi maximum 33 ezer forintnyi tankolásig) 2-8 forintos kedvezményt nyújtó, az Allianz Bank által kibocsátott Autós Visa Kártya. Megszülettek az első értékelések is. A díjcsökkentés a piac szerint elsősorban az Allianzra, kisebb mértékben a Köbére jellemző, a szegmentáció felé mozdult el kedvező díjaival a K&H, az Union és az OTP Garancia. Érdekes az Uniqa megítélése: ahogy azt a piaci elemzők előre jelezték, néhány nagy kockázatú szegmensben, ahol tavaly a társaság rendkívül kedvező díjaival nagyot aratott, most jelentős, akár 20 százalékot is meghaladó díjemelésekre kényszerült - igaz, más területeken jelentősen kedvezőbb lett a díja. Lényegében szinten tartotta díjait a Signal és a MÁV - ezzel az egyesület továbbra is összességében a legolcsóbbnak tűnik. A Genertel a várakozásoknak megfelelően sok "nehéz" kategóriában alapítója, a Generali alá lőtte be a díjait.