Nagy problémák vannak a magyar hajós szakmában

Alapvető problémák vannak a magyarországi hajós szakmában egy, a Napi.hu-nak nyilatkozó szakértő szerint. A profitot rövid idő alatt kell kitermelni, tapasztalt szakemberből nincs elég, a vízi forgalom pedig egyre csak nő.
Szász Péter, 2019. május 30. csütörtök, 12:08
Fotó: MTI Fotó

Ma a Dunán a hajóforgalom "ki van adva albérletbe", a járműtulajdonosoknak nincs kapacitásuk az üzemeltetésre, ezért hajóikat olyan cégeknek adják bérbe, amelyek képesek egyszerre több közlekedési eszközt is forgalomban tartani és megtölteni utasokkal.

Kétség kívül sok jó, tapasztalt kapitány van Magyarországon, azonban sok a "levitézlett irodista" is, akiknek mindössze egy jogosítványuk van, tapasztalatuk nincs és a reflexeik sem feltételül teszik őket alkalmassá arra, hogy életek százaiért feleljenek a vízen.

A hajóscégeknek nagyjából 100 nap alatt kell megtermelniük az egész éves profitot, amely azt is eredményezi, hogy semmit sem szeretnének kiszervezni. Részben ez lehet az oka annak is, hogy a Dunán 130 méter hosszú hajókkal szervezik a városnézéseket ahelyett, hogy kisebb járművek üzemeltetőire bíznák azt, például olyanokéra, amely szerdán elsüllyedt a Margit híd lábánál.

Én is jobban örülnék, ha az éjjeli városnézéseket nem ezekkel a hatalmas hajókkal végeznék

- tette hozzá a szakértő.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

joekiss, 2019.05.30 16:54

A cikk összemossa a magyar és a nemzetközi hajózást a Dunán (és Budapestnél). A nagyobb hajó svájci, olyan nagy cégé, amilyenek szinte egész évben folyamatosan közlekedtetik a hajóikat több országon keresztül, nem csak a Dunán, és általában csak akkor állnak le, ha annak műszaki (javítás, karbantartás) vagy közlekedési (vízállás, téli befagyás, jégzajlás) indoka van. Nem hiszem, hogy a kormányukhoz tapasztalatlan, "levitézlett irodistákat" engednének.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html