A nemzetgazdasági minisztérium (NGM) közlése szerint mivel a gyártók, forgalmazók fejlesztései lassabban haladtak a tervezettnél, a kormány úgy döntött, hogy a vállalkozásoknak elegendő időt kell biztosítani a pénztárgép beszerzéséhez.

A kormány döntése értelmében 2017. január elsejétől a gépjármű-javítási-, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak kell online pénztárgéppel kiállított nyugtát adniuk.

Az újonnan kötelezett vállalkozásoknak egy modernizált készüléket kell majd beszerezniük. Az új műszaki paraméterekkel bíró pénztárgépek többek között "átszemélyesíthetőek", ami azt jelenti, hogy egy viszonylag egyszerű szoftverfrissítést követően más vállalkozó is használhatja, így az új típusú pénztárgép eladható vagy bérbeadható.

Az érintett - a tárca számításai szerint - összességében mintegy 20 ezer vállalkozásnak több mint három hónapja van arra, hogy a NAV-tól üzembehelyezési kódot kérjen, illetve beszerezze az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet.

Az NGM szerint a költségvetés mellett az érintett szektorok tisztességes szereplőinek érdekét védi az online pénztárgép, a gazdaságfehérítés leghatékonyabb eszköze, amely az EKÁER-rel együtt két év alatt több mint 420 milliárd forintot hozott a költségvetésnek.