Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A mérséklődést alapvetően három okkal indokolta Kákosy: a MÁV további tőkeemelést jövőre nem igényel (ez idén 111 milliárdot vitt el), az útépítésekre szánt összeg is jelentősen mérséklődik, emellett egyes feladatok máshová kerültek, vagyis azok kiadási vonzatai is másutt jelentkeznek. A gyorsforgalmi utakra az idei 205 milliárd forint után jövőre 103,5 milliárdot költenek, egyebek között ebből állják az M7-es Mura-híd, az M0 északi híd, az M0 keleti szektora, valamint az M7 Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának kivitelezését. A kabinetfőnök érdeklődésünkre elmondta, hogy emelkedik az a rendelkezésre állási összeg, amelyet a PPP-konstrukcióban épült M5 és M6 autópályák kapcsán ki kell fizetnie az államnak. Ez az összeg az idei 50,6 milliárd forintról jövőre 54 milliárdra gyarapodik. Azt követően, hogy tegnap kihirdették az M6 Szekszárd-Pécs-Bóly szakaszának kivitelezőjét - amely a Strabag vezette konzorcium volt -, dolgoznak a Dunaújváros-Szekszárd szakasz ugyancsak PPP-konstrukciós pályázatának előkészítésén, miután a tárca erre a közelmúltban felhatalmazást kapott az Országgyűléstől.