Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Január és október vége között összesen 12,95 millió új autó talált gazdára az uniós országokban, ez 0,7 százalékos csökkenést jelent éves szinten. Ugyanakkor az október jól sikerült: 9 százalékkal közel 1,2 millióra nőttek az eladások - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA)  kedden publikált adataiból.

Az EU-n belül a német autópiac a legnagyobb, ahol tíz hónap alatt több mint 3 millió új autó kelt el, ez pedig 3,4 százalékos növekedést jelent. A darabszám szerinti eladások alapján Németország után jön az Egyesült Királyság  és Franciaország 2 milliós és 1,8 milliós eredménnyel, ami utóbbiak 3, illetve 0,3 százalékos csökkenést jelentenek tavalyhoz képest.

A növekedési tempót nézve viszont teljesen más a sorrend. A litván autópiac áll az élen 43 százalékos bővüléssel (27 ezer új autó), a második Románia 19 százalékos többlettel (113 ezer új autó), a harmadik pedig Magyarország, 10 százalékos plusszal (115 ezer új autó). A nagy arányú elmozdulást a balti országokban részben az alacsony bázis eredményezi, valamint általános tényező az is, hogy a válság után összeomlott a piac, ami az elmúlt időszakban javult fel.