Hatezer kamionos képzését támogatja a kormány

A logisztika, azon belül a közúti áruszállítás kulcsfontosságú tényező Magyarország versenyképességének javításában – jelentette ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) jubileumi ünnepségén. A rendezvényen a tárcavezető és Wáberer György miniszterelnöki megbízott, az MKFE elnöke aláírta az állami finanszírozással megvalósuló hivatásos gépjárművezető-képzés kereteit rögzítő megállapodást.
Napi.hu, 2015. szeptember 19. szombat, 13:55
Fotó: Napi.hu

A kormány mintegy 6000 leendő gépjárművezető részére fedezi a C, C+E és D kategóriájú jogosítvány valamint az ehhez kapcsolódó GKI alapképzés megszerzésének költségeit; mindez egy 5 milliárd forintos, uniós és hazai forrásból meghirdetett programot takar - derül ki a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleményéből.

Varga emlékeztetett rá: az áruszállítási ágazat teljesítménye 2012 óta folyamatosan emelkedik, a magyar vállalkozások nemzetközi fuvarozási teljesítménye az elmúlt 10 évben több mint két és félszeresére növekedett. Magyarországon 11 700 közúti fuvarozási vállalkozás működik, amelyek 62 720 járművet, főként teherautót és nyergesvontatót üzemeltetnek. A személyszállító vállalkozások száma meghaladja az 1500-at, a buszoké megközelíti a 15 ezret.

A tárcavezető az új, államilag finanszírozott munkahelyteremtő-programról szólva kiemelte, Magyarország a régió logisztikai szolgáltató-központjává válhat a közeljövőben. Az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a kormány javítani kívánja magyar fuvarozók nemzetközi versenyképességét.

A mostani képzési támogatás mellett még idén elérhetővé válik a 2014-20 közötti időszak első logisztikai témájú pályázati felhívása a GINOP 1. prioritás keretében. A nemrég elfogadott Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos meghajtású járművekkel történő áruszállítás meghonosítása Magyarországon -tette hozzá Varga.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gadam0114, 2015.09.20 09:31

Nem igazan hoszem ki fog hallni a kamion soförködes mert gondolj bele egy repülo robot pilotaval rep?l sot robot pilotaval szall mar le is , de 2-3 fö ott ?l a pilota f?lkebe. Egyebkent kamu az egesz en most csinalom a kamionos jpgsit allitolag 2 evet ala kell irni magyar cegnel ki az a h?lye mar bocsanat , aki 2 evog kiszolgaltaja magat es akinek kicsit is van fogalma a kamionozasrol tudja mi megy . Persze waberesnek jo, vett par eve 600 uj kamiont allami tamogatassal, most kap ingyen soforoket. Aki beszel idegen nyelvet mihelyt lehet azonnal dobvant egy k?lföldi ceghez, ausztriaba hatar menten 1500 eur , a magyarorszagtol tavolabbi reszen 2000-3000 eur kereset, nemetorszagba 1800 eur felett , svajcba 4000 franktol indul a belföldi kamionozas is , hollandiaba 2300 eur felett keresnek, es akkor ki marad magyar cegnel ? Bizonytalan 3-400 ezer forinter ? Ismerösöm 70 ezret keresett waberersnel 3 het egyhuzamba tavollet utan. Kosz de nem kerem magyarorszagtol ezt a lehetoseget.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hunorti, 2015.09.20 09:28

,,hajrá romák ..kevesebb korgó gyomor ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matrica, 2015.09.20 09:21

Neha tenyleg az az erzesem, h ezek annyit ertenek a gazdasaghoz, mint a focihoz:
Ha olvasgatnak a hireket, akkor tudnak, hogy Nemetorszagban mar engedelyezes alatt vannak az onvezeto kocsik es kamionok. Az elso szakma ami ki fog halni a robotizacio miatt az a Kamionsofor!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2015.09.19 22:05

@rotaryfun: De azért ha normálissá válnának a feltételek és 30-40 évvel fiatalabb lennék, én bizony belevágnék a kamionozásba. A fiam figyelmét már sikerült felkeltenem, ő megpróbálja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2015.09.19 19:51

@nemvagyok1: Több ismerősömnek is fullos jogsija van ( nekem is ) de eszünkbe sem jut kamionozni ezekkel a feltételekkel. Több százezres bírságok fenyegetnek nap mint nap ha meg szeretnéd csinálni azt amit elvárnak, ha nem teszed meg akkor fillérekkel fizetnek ki. Ez nagyobb átkúrás lesz mint ami a devizahitel volt :)
Meg kell fizetni a sofőröket aztán majd felül vezetni ismét az is akik évekkel ezelőtt kiábrándultak belőle. Ráadásul gyakorlottak rutinosak is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html