A lakáskassza még a kormányhirdetéseket is lenyomta

Igen aktív szereplője volt a televíziós piacnak a kormány 2018 első felében is - ez derül ki a Médiatanács legújabb tanulmányából.
Vég Márton, 2018. október 18. csütörtök, 18:30
Fotó: Pixabay

Magyarország kormánya a kilencedik leggyakoribb hirdetője volt 2018 első félévében a hazai televíziós piacnak - derül ki a Médiatanács tanulmányából.

A vizsgált mintába a két legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi (RTL Klub, TV2) televíziót, valamint a közszolgálati Duna TV-t vették bele. A kormány hirdetése összesen 1199 alkalommal bukkant fel a képernyőkön, leginkább a TV2-t választották a lakosság tájékoztatására (a téli rezsicsökkentéses miniprogram 214-szer ment le).

A legtöbb műsoridőt a Fundamenta Lakáskassza vásárolta a Magyar Telekom Nyrt. és a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. előtt. A Médiatanács tanulmánya szerint a TV2-nél és a Duna TV-nél is jelentősen nőtt a hirdetések száma, ellenben az RTL Klubnál némi visszaesés volt.

A TV2 tavaly az első félévben 44 óra 24 percnyi támogatói üzenetet tett közzé, vagyis a jelen időszakot 17 óra 27 percet kitevő többlettel zárta (61 óra 50 perc) - olvasható a dokumentumban. Összesen 1154 cég hirdetett a televízióknál, közülük 582 cég választotta a TV2-őt és 438 az RTL Klubot.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerint is egyre nagyobb szereplőjévé válik a magyar reklámiparnak az állam, amely több, mint 40 milliárdot szakított ki a reklámtortából. Az MRSZ adatai szerint az előző időszak 80 százalékos kimagasló állami növekedést, az úgynevezett "óriás állami reklám bummot" követően 2016-ról 2017-re újabb 34 százalékkal nőtt az állami költés mértéke. A televízióban elköltött állami reklámforintok mértéke 2016-ról 2017-re közel 20 százalékot emelkedett.

A kép forrása: Pixabay.

HOZZÁSZÓLÁSOK