A piackutató szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményben ismerteti a 2015-ig szóló prognózisának pesszimista változatát, ami a 2009. évinél nagyobb visszaeséssel számol a napi fogyasztási cikkek piacán. A vizsgálat kétezer fő bevonásával készült. A napi fogyasztási cikkek piaca 2010 júniusában éves összehasonlításban globálisan 5 százalékkal nőtt, Nyugat-Európában az ütem pedig 0,9 százalék volt. Magyarországon a háztartások élelmiszer- és háztartási vegyi áru költései az év első nyolc hónapjában éves összevetésben 0,2 százalékkal mérséklődtek. Annak ellenére stagnál a fogyasztás, hogy a háztartások pénzvagyona növekszik - olvasható a piackutató közleményében. A GfK megállapítása szerint többet fordítanak a háztartások a hitelek visszafizetésére és a biztonsági tartalékokra. Ugyanakkor változatlanul kevesebbet fordítanak ruházkodásra, utazásra, kultúrára. A válság idején tapasztalt erős promóciós aktivitás mérséklődött. Az év első nyolc hónapjában értékben számolva a vásárlások 28 százaléka származott akciókból. A múlt év hasonló időszakában ez az arány 30 százalék volt, míg az azt megelőző évben szintén 28 százalék.