Hogyan hat a VW-botrány a magyar gazdaságra?

Még nem lehet számszerűsíteni, hogy milyen hatással lehet a Volkswagen-botrány a magyar ipar teljesítményére, tartanak a vizsgálatok - mondta Marczinkó Zoltán István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az állami tévében.
MTI, 2015. október 2. péntek, 20:12
Fotó: Stockfresh

A csoport tavaly 12 millió gépjárművet értékesített, ezek beszállítói Európa különböző országaiban, így Magyarországon is jelen vannak. Megvizsgálják, hogy ha ez az értékesítési darabszám egy vagy kétmillióval csökken, akkor annak milyen hatása lehet a beszállítókra.

Úgy vélte, hogy a csoport egyes tagjai különböző időpontokban teszik majd közzé az érintett autók számát. Az mondta, hogy egészséges önmérsékletet várnak a csoporttól. Személy szerint elítéli azt, ha valaki meg nem engedett eszközökkel próbál a piacon előnyhöz jutni.

A VW korábban elismerte, hogy az Egyesült Államokban olyan szoftvert alkalmazott, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem korlátozza a motorteljesítményt. A vállalat közölte, hogy világszerte mintegy 11 millió VW-gépkocsi fut az emissziós értékeket manipuláló szoftverrel. A VW részvénye pénteken tovább esett, a botrány kirobbanása óta a papír 43 százalékkal zuhant.

HOZZÁSZÓLÁSOK