Hozzányúlnának a Duna magyar szakaszához - komoly változások jöhetnek

Legalább három vízlépcsőre lenne szükség a Duna magyarországi szakaszán ahhoz, hogy a folyó az év jelentős részében korlátozás nélkül hajózható legyen - írja a Magyar Nemzet hétfői számában a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatóközpontok Szövetségének tájékoztatására hivatkozva.
MTI, 2016. augusztus 8. hétfő, 08:41
Fotó: Napi.hu

A szervezet szerint jelentős lemaradásban van Magyarország mind a nyugat-európai országokhoz, mind pedig Szerbiához és Romániához képest a Duna logisztikai célú hasznosíthatósága terén. Pedig a Duna-Rajna-Majna-csatorna révén is adottak a lehetőségek ahhoz, hogy az Északi-tengertől a Fekete-tengerig lehessen hajózni.

Bíró Koppány Ajtony, a szervezet főtitkára a lapnak kifejtette: jelenleg a fő problémát az okozza, hogy a Duna felső szakaszain már megvalósult vízlépcsők alatt felgyorsul a sodrás, emiatt egyre alacsonyabb lesz a vízállás. Így viszont a Duna magyarországi szakasza hajózhatóság szempontjából egyre kiszámíthatatlanabbá válik, hiszen a gazdaságos hajózáshoz legalább két és fél méteres merülési szintre lenne szükség.

A szakember szerint megoldást jelentene, ha Budapest felett egy, a főváros alatt pedig két vízi erőművet építenének. Így a kiszámíthatóbb vízállás biztosítása mellett áramtermelésre és a folyón való közúti átkelésre is mód nyílna, a földuzzasztott víz pedig turisztikai célokra lenne alkalmas. A kapcsolódó tárolók kiválóan használhatók az árvíz elleni védelemben, illetve a mezőgazdasági területek elsivatagosodása ellen, valamint az öntözéses növénytermesztési kultúrák elterjedésére is megoldást nyújtanak - fejtette ki a szervezet főtitkára.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

foldnyuzo, 2016.08.09 22:25

@krix: Vili te nagyon hülye, menjél aludni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix, 2016.08.09 19:58

@Abbe:
"Megnyugszik a hülye jobber...."

Látom elég sokat írtál, megnyugodtál a végére?
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

foldnyuzo, 2016.08.09 12:05

@Abbe:
Sajnos a vízügyi vonalon is sikerült megutáltatni magunkat.
Csodálkozunk a folyamatos pofonokon, mindenféle összeesküvés elméleteket gyártunk, holott nincsen másról szó mint arról, hogy folyton szembe megyünk a környezetünkkel.
A Duna összeköt két tengert és nálunk van a szűk keresztmetszet. Mások hiába dolgoztak mi xarrá tesszük a munkájukat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2016.08.09 11:45

@krix: " Jó, építsük meg őket, a számlát meg majd a sötétzöldek fizetik, élükön a féreg sólyommal! "

Megnyugszik a hülye jobber....
A nagymarosi vízlépcső addig senkinek nem fájt, amíg egy kiváltságos réteg úgy döntött, hogy zavarja a kilátását az épülő erőmű...Sajnálatos, hogy a napi politika némi haszonszerzés reményében belevauzott egy tisztán szakmai kérdésbe. Miért tételezte fel a magyar un. "elit", hogy kizárólag a magyar szakaszon épülő erőmű lesz szakszerűtlen? Ugyan az az ember irányította a tervezési munkálatokat, aki a többi dunai létesítmény körül is aktívan tevékenykedett. Prof Emil Mosonyi nemzetközi elismertségű szaktekintély volt a témában. A tiszalöki erőmű felelős tervezőjeként ismert volt itthon is.
A pató pálok országában sajnálatosan többre értékelnek egy focistát, mint egy tudóst....Elég sokba fog kerülni ez a szemlélet.

Van egy vízépítési elv, tanítják a műegyetemen: " Ha egy folyón építesz egy vízlépcsőt, akkor kénytelen leszel a torkolatig jó néhányat építeni. Csak idő kérdése..."

Ami pedig Sólyom Lászlót illeti...A csuti degeneráltnál nagyságrendekkel nívósabb ember.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix, 2016.08.08 23:41

@foldnyuzo:

Megsúgom: a magyar szakasz nehezen, néha egyes mélyebb merülésű hajókkal NEM hajózható!

Biztos hallottad már a Kossuthon: hajóvonták találkozása tilos...
Tudod ez az egyik jele a sekély vízállásnak.
De vartyogj csak nyugodtan...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html