Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Sokakat tart vissza a bankszámlaváltástól, hogy túl bonyolultnak találják az ezzel kapcsolatos ügyintézést. Az "egyablakos" bankváltás azonban éppen ezt a folyamatot egyszerűsíti, az új választott banknál ugyanis úgy lehet számlát nyitni, hogy a korábbi számlavezető pénzintézetnél személyesen meg sem kell jelenni az előző számla lezárásakor.

A magyarországi pénzintézetek több mint 10,5 millió bankszámlát vezetnek a lakossági és a vállalati ügyfeleknek, a többségük, csaknem 9,5 millió a magánszemélyeké. Az év vége, illetve az új év kezdete jó alkalom lehet a meglévő bankszámlacsomag felülvizsgálatára - fogalmazott az államtitkár.

A legtöbb megtakarítást biztosító számlacsomag kiválasztásában segíthet az MNB bankszámlaválasztó programja, illetve a pénzintézetek szolgáltatásait összehasonlító bankszámla-kalkulátorok is.

Az egyablakos bankváltásnak köszönhetően az adminisztrációval, ügyintézéssel töltött idő jelentősen csökkenhet - tette hozzá Gion Gábor. A számlaváltást számlaváltási meghatalmazással kell kezdeményezni az új számlavezető banknál írásban. A kiválasztott bank két munkanapon belül köteles felkérni a korábbi számlavezetőt arra, hogy az adatokat adja át. Ennek értelmében az új bank elintézi a csoportos beszedési megbízások, állandó átutalási megbízások áthozatalát az előző pénzintézettől, valamint a beszedők és a számlára ismétlődő átutalást teljesítő felek tájékoztatását az új bankszámláról, illetve ha az ügyfél kéri, akár a korábbi számla lezárását is.

A bankváltás gyors lebonyolítását jogszabály garantálja, amely minden hitelintézetre kötelező, ezért az átállás maximum tizenkét munkanapot vehet igénybe. A rendelet azt is előírja, hogy az ügyfelét elvesztő bank nem tagadhatja meg a távozást és nem nehezítheti azt.

Az államtitkár szerint bankszámlaváltáskor nemcsak azért érdemes ezt az egyablakos módszert választani, mert gyors és egyszerű, hanem azért is, mert költségtakarékos. Az adatszolgáltatásért ugyanis a korábbi számlavezető bank nem számíthat fel díjat vagy költséget. Minden más esetben a korábbi és az új számlavezető pénzintézet kizárólag a tényleges ráfordításaival arányos, ésszerű díjat állapíthat meg.