Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A forgalomba hozott műanyag bevásárló-reklámtáskák mennyisége - az irányadó 2011-es adatokhoz képest - a felére csökkent. A hazai éves felhasználás pedig már most az uniós irányelvben 2019. december 31-i határidővel kitűzött célérték alatt van. A hivatkozott kérdés megválaszolása óta eltelt másfél hónapban a kormányzat tovább dolgozott a probléma megoldásán - közölte írásbeli válaszában Cseresnyés Péter az nnovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára a DK-s Oláh Lajossal, aki a környezetvédelmi témában tett fel kérdést.

A válaszból az is kiderül, hogy a kormány nem biztos, hogy megelégszik ezzel a szinttel. Az Európai Bizottság 2018. május 28-án hozta nyilvánosságra az egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló irányelvtervezetét, amely szerint konkrét tiltó, korlátozó intézkedéseket vár a tagállamoktól az egyszer használatos műanyag termékekre vonatkozóan. Így például a műanyag evőeszközöket, fültisztítópálcákat és egyéb háztartási termékeket a jövőben kitiltják. A Bizottság célkitűzéseit pedig a kormány támogathatónak tartja.

A tervezettel kapcsolatos hazai induló mandátum elkészítése az ágazati résztvevők (gyártók, forgalmazók, hulladékgazdálkodási szereplők) bevonásával folyamatban van. A beérkező szakmai észrevételek értékelése után alakítjuk ki a magyar álláspontot, és határozzuk meg azokat a gazdasági, szabályozási és egyéb eszközöket, amelyek a legelőnyösebb, fenntartható módon tudják hosszú távon is segíteni a műanyag-termékek használatának visszaszorítását - írta Cseresnyés, hozzátéve, hogy a további intézkedéseket lehetőségét is vizsgálják.

A fotó forrása: Bay Ismoyo/AFP.