Hét külön szintű csomópont, 45 híd és két vadátjáró épül az úton. A Sopron és az országhatár közötti szakasz építése előkészítés alatt van, már tervezik a Sopront elkerülő, több mint hatszáz méter hosszú alagutat a Bécsi-domb alatt, amely az ország leghosszabb alagútja lesz - mondta el az eseményen Mayer András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

Óránkénti 110 kilométeres sebességgel lehet haladni majd a magyar és az osztrák főváros irányába is, megszűnik a kistelepüléseken és Sopronban az egészségre káros tranzitforgalom, a gyorsabb közlekedés miatt pedig versenyelőnyhöz jut a gazdasági szféra.

A térség gyorsabb elérésével a helyi természeti és kulturális értékek nagyobb vonzerőt kaphatnak, mert várhatóan többen választják majd úticélul Sopront és környékét, ami szintén növekedést jelent az itt élők számára.

Az 57 kilométer hosszú M85-ös út 18 települést érint, s négy részre osztva kivitelezik. A Csorna és Fertőd-Endrédmajor közötti szakaszt kivitelezője az STR-B M85 Konzorcium, amit a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. alkot. A Fertőd-Endrédmajor és Nagylózs közötti szakaszt az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. építi, míg a Nagylózs-Sopron-kelet és a Sopron-kelet-Fertőrákos közötti szakaszokat a Dömper Kft.-ből és a Subterra-Raab Kft.-ből álló DS Konzorcium kivitelezi.

A pálya 171 milliárd forintért épül meg.

A fotó forrása: MTI Fotó/Krizsán Csaba.