Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozódhassanak az internet-előfizetéshez kapcsolódó, januártól 27 százalékról 18 százalékra csökkenő áfa árcsökkentő hatásáról, az NMHH módosította az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendeletét - adta hírül a hatóság.

A módosítás értelmében a csomagban internet-előfizetést kínáló szolgáltatóknak november 1-től létre kell hozniuk honlapjukon egy, az internetáfáról szóló tájékoztató oldalt. Itt minden díjcsomagra kereshető módon fel kell tüntetniük, hogy mennyi az internet-előfizetés nettó és bruttó - tehát áfa nélküli és áfás - díja a januártól életbe lépő áfacsökkentés előtt, és mennyi utána. Főszabály szerint az internet-előfizetésre jutó díjrészt külön sorban kell feltüntetni akkor is, ha egyébként egy több szolgáltatásból álló csomagról van szó, aminek csak egy havidíja van. November 1-től a szolgáltatóknak a jövő januártól érvényes általános szerződési feltételeiket (ÁSZF) is közzé kell tenniük, amelyeknek szintén külön is tartalmazniuk kell a kínált internet-előfizetések díját.

A hatóság rendelete azt is előírja, hogy az előfizetők a számláikban is tájékoztatást kapjanak a küszöbön álló változásokról: az érintett szolgáltatók összesen három alkalommal, a novemberi és decemberi, valamint a 2017. januári számlában vagy külön levélben informálják előfizetőiket az áfacsökkenésről és arról, hogy az erre vonatkozó tájékoztató oldal hol érhető el honlapjukon.

Ha az internet-előfizetés sajátossága miatt az előfizető eleve nem kap számlalevelet - mint pl. a feltöltőkártyás mobil-előfizetéseknél -, akkor a szolgáltatók ugyanezt a tájékoztatást megadhatják SMS-ben, MMS-ben, emailben vagy mobilinternet-szolgáltatás esetén akár felugró internetes ablakban is. Ha az előfizető olyan csomagban vesz igénybe internet-előfizetést, amiben az internetért nem előre meghatározott fix összeget kell fizetni, hanem a díj attól függ, hogy mennyi adatot forgalmazott az adott hónapban az előfizető, ott a szolgáltatónak szintén tájékoztatnia kell az előfizetőt az internetáfa-változásokról, és ajánlattétel útján lehetővé kell tennie az előfizetői szerződés kétoldalú módosítását, amellyel az adott előfizető számára is érvényesülhetnek az áfacsökkenés kedvező hatásai.